SHIFT 2: Unleashed w pigułce!

W ciągu swego bardzo długiego życia, seria Need for Speed zdołała zaliczyć zarówno liczne wzloty, jak i całkiem spore upadki. Po spektakularnej klęsce w postaci Need for Speed: Undercover, pojawiły się nawet głosy, że Electronic Arts planuje skończyć z nią raz na zawsze. Na szczęście tak się nie stało, a po skutecznej rekonwalescencji, ostatecznie udało jej się stanąć na nogi. Niemała w tym zasługa ekipy Slightly Mad Studios, którzy swoim Need for Speed: SHIFT, przywrócili marce jej dawny blask. Na miesiąc przed premierą sequela tego wspaniałego tytułu, postanowiliśmy zebrać do kupy najważniejsze informacje go dotyczące i przedstawić je naszym czytelnikom. Oto i one.W ciągu swego bardzo długiego życia, seria Need for Speed zdołała zaliczyć zarówno liczne wzloty, jak i całkiem spore upadki. Po spektakularnej klęsce w postaci Need for Speed: Undercover, pojawiły się nawet głosy, że Electronic Arts planuje skończyć z nią raz na zawsze. Na szczęście tak się nie stało, a po skutecznej rekonwalescencji, ostatecznie udało jej się stanąć na nogi. Niemała w tym zasługa ekipy Slightly Mad Studios, którzy swoim Need for Speed: SHIFT, przywrócili marce jej dawny blask. Na miesiąc przed premierą sequela tego wspaniałego tytułu, postanowiliśmy zebrać do kupy najważniejsze informacje go dotyczące i przedstawić je naszym czytelnikom. Oto i one.
Nadchodzi SHIFT 2: Unleashed. Co wiemy?





1. Mimo, że człon "Need for Speed" zniknął z oficjalnego nazewnictwa SHIFT 2, twórcy nie ukrywają, że ich seria wciąż będzie należeć do tej popularnej marki, stając się, niejako, jej "symulacyjnym odpryskiem".
2. Slightly Mad Studios lubią określać swoją nową produkcję jako "najbardziej realistyczny racer wszech czasów", chcąc użyć go do zrzucenia Gran Turismo 5 oraz gier z serii Forza z tronu przeznaczonego dla flagowych ścigałek na konsole, na które owe tytuły zostały wydane.
3. Tytuł rozpocznie się podobnie jak pierwszy SHIFT. Na starcie czeka nas przejazd testowy, w trakcie którego gra, po przeanalizowaniu naszego stylu jazdy, przydzieli nam optymalne ustawienia. Tuż po nim czeka nas kolejny przejazd, tym razem z przeciwnikami na torze, który również ma służyć dopasowaniu szeregu opcji do umiejętności gracza.
4. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zawodnicy wiedzący "o co chodzi jakby", własnoręcznie pogrzebali pod maską, zmieniając to i owo. W SHIFT 2, jak na prawdziwy "symulator" przystało, czeka na nich multum opcji, mających niebagatelny wpływ na prowadzenie auta.
httpv://www.youtube.com/watch?v=95UEvCi6J3E
5. Warto nadmienić, że mamy do czynienia z produkcją skierowaną do szerokiego grona odbiorców: od "automaniaków" po zwykłych zjadaczy chleba. Dlatego też średnio-wprawny gracz, wymagający od gry jedynie dobrej zabawy, będzie miał możliwość uruchomienia specjalnych "wspomagaczy", ułatwiających jazdę na torze. Mam na myśli nie tylko kontrolę trakcji czy ABS, ale też na przykład asystę hamowania, która za niego dostosuje prędkość chociażby do poziomu skomplikowania zakrętu na jakim się znajduje.
6. Cały tryb kariery ma stanowić swego rodzaju "szkołę jazdy", stopniowo wprowadzającą gracza w świat motoryzacji, zapoznając go z niuansami ścigania.
7. Oczywiście, w grze pojawi się popularne ostatnio zbieranie punktów doświadczenia, a awansowanie na kolejne poziomy zaowocuje uzyskaniem dostępu do nowych wehikułów czy eventów.
8. Na osobną uwagę ma zasługiwać inteligencja przeciwników, którzy oczywiście będą zachowywać się jak prawdziwi kierowcy. Mają zażarcie walczyć o pozycję na torze, nierzadko popełniając przy tym błędy, które mogą kosztować ich nawet opuszczenie wyścigu.
9. Generalnie jednak, mając w pamięci rywali-oszustów z poprzedniej gry studia, śmiem twierdzić, że w tej materii nie zmieni się zbyt wiele. Mam szczerą nadzieję, że Slightly Mad Studios nie wyślą przeciwko nam oponentów, wyposażonych w samochody z jakimś rodzajem napędu anty-grawitacyjnego, z którego na wyższych poziomach trudności robiliby doskonały użytek, na przykład pokonując ostre zakręty niemal bez hamowania, czy doganiając nas w kilkanaście sekund po solidnej kraksie.
10.Wygląda na to, że ich zachowanie ma zależeć tylko i wyłącznie od widzimisię gracza. Grzebiąc w opcjach, będziemy mogli zrobić z nich zarówno drapieżnych skurczybyków, ciągle siedzących nam na ogonie, jak i totalnych "jełopów", którzy wyłożą się już na pierwszym zakręcie.
httpv://www.youtube.com/watch?v=3l85Sw6FqH4
11.Twórcy oddadzą nam do dyspozycji kilkadziesiąt licencjonowanych furek (na ten moment nie znamy ich dokładnej liczby), wśród których znajdziemy zarówno Volkswagena Golfa jak i Astona Martina DB-9.
12.Również system uszkodzeń ma być realistyczny jak nigdy (a jakże). Z zaprezentowanych przez twórców materiałów wynika, że szału nie będzie, ale też nie ma się zbytnio do czego przyczepić. Wszak to nie Burnout, a licencjodawcy nieczęsto wyrażają chęć oglądania swoich samochodów zniszczonych, brudnych i porysowanych.
13.W SHIFT 2 pościgamy się na najbardziej znanych torach z całego świata, jednak w tym momencie znamy jedynie kilka z nich. Na pokazanych niedawno widokówkach znalazły się takie miejscówki jak Donington, Autodrome, Oschersleben czy Tokyo. Trzymam mocno kciuki, by w grze pojawił się mój ukochany Nurburgring Nordschleife.
14.Nowością w serii (mam na myśli serię SHIFT, nie NFS) będą wyścigi nocne. Deweloperzy twierdzą, że przy ich tworzeniu czerpali inspirację z serii... Resident Evil, a emocje im towarzyszące mają sięgać zenitu. Dość powiedzieć, że to właśnie tutaj nasi rywale staną się sprzymierzeńcami, których światła nieraz pozwolą nam zauważyć co czai się za zakrętem.
15.Oczywiście, w grze znajdziemy również zmienne warunki pogodowe, niedostosowanie się do których może przynieść opłakane skutki.
16.Identyfikację z osobą kierowcy ma nam zapewnić specjalna kamera, umieszczona za szybą jego kasku, pozwalająca graczowi przeżyć na własnej skórze to, co czuje prawdziwy prowadzący samochód, symulująca nie tylko naturalne ruchy jego głowy ale też wzrok.
httpv://www.youtube.com/watch?v=h_A7uf4KDjY&feature=related
17.SHIFT 2 wygląda pięknie i basta! Modele samochodów są bogate w najdrobniejsze detale, asfalt wygląda piękniej niż kiedykolwiek, a po najechaniu na mokre pobocze zobaczymy rozpryskujące się na boki błoto.
18.Do gry powróci również nieśmiertelny Autolog, który zostanie poddany licznym usprawnieniom. Twórcy obiecują, że za jego pomocą porównamy nie tylko czasy przejazdów, ale też szereg innych statystyk. Jakich? Tego w tym momencie nie wiemy.
19.Wiemy natomiast, że z poziomu gry będziemy mogli wrzucać bezpośrednio na Youtube powtórki z naszych przejazdów.
20.Premiera SHIFT 2: Unleashed planowana jest na 22 marca 2011 roku.
PROGNOZA PS3SITE:

