Dragon Age II w pigułce!
Przed premierą pierwszego Dragon Age, twórcy, czyli BioWare, obiecywali, że dostarczą nam duchowego następcę kultowego Baldur's Gate. Po szumnych zapowiedziach, wyszło jak wyszło - gra nie była zła, choć nie ustrzegła się kilku dość znaczących wad. Tym razem jest inaczej - o Dragon Age II mówi się... właściwie to naprawdę niewiele. Jest to o tyle dziwne, że do jego premiery pozostały niespełna dwa miesiące. Niemniej, postanowiliśmy zebrać dla Was wszystkie najważniejsze informacje odnośnie tej produkcji i zmieścić je w klasycznych już, dwudziestu punktach.Przed premierą pierwszego Dragon Age, twórcy, czyli BioWare, obiecywali, że dostarczą nam duchowego następcę kultowego Baldur's Gate. Po szumnych zapowiedziach, wyszło jak wyszło - gra nie była zła, choć nie ustrzegła się kilku dość znaczących wad. Tym razem jest inaczej - o Dragon Age II mówi się... właściwie to naprawdę niewiele. Jest to o tyle dziwne, że do jego premiery pozostały niespełna dwa miesiące. Niemniej, postanowiliśmy zebrać dla Was wszystkie najważniejsze informacje odnośnie tej produkcji i zmieścić je w klasycznych już, dwudziestu punktach.
Nadchodzi Dragon Age II - co wiemy?





1. Przed rozpoczęciem przygody, gracze nie będą mieli możliwości wyboru pochodzenia bohatera, ani nawet jego rasy.
2. Jedyny wpływ jaki będziemy mieli na to czyimi losami pokierujemy, to dokonanie wyboru płci i klasy naszej postaci.
3. Seria Dragon Age podąża drogą wytyczoną przez Mass Effect, skutkiem czego, gra opowie nam historię o konkretnym bohaterze (bohaterce), któremu (której) na imię Hawke.
4. Historia obejmuje 10 lat z jego życia, a jej narratorem będzie niejaki Varick - krasnolud, który był naocznym świadkiem opisywanych przez siebie wydarzeń.
5. Fabuła zostanie przedstawiona w formie opowieści, jaką snuje Varick w towarzystwie Cassandry - kolejnej nieznajomej.
httpv://www.youtube.com/watch?v=750KflE-Yew
6. Dzięki temu, twórcy mieli możliwość zastosowania ciekawego zabiegu: Varick będzie głównym źródłem wiedzy o naszym bohaterze i to jak potoczą się jego losy, będzie zależeć od tego jaką perspektywę przyjmie.
7. Przykładowo, w jednej z "podkolorowanych" przez niego scen, bez większego problemu rozprawimy się z oddziałem mrocznych pomiotów w pojedynkę. Kiedy Cassandra zgłosi swój sprzeciw, krasnolud opowie jej prawdziwą wersję, gdzie będziemy mieć już spore problemy z wyjściem ze starcia w jednym kawałku.
8. Twórcy ochrzcili ten system mianem "Frame Narrative", twierdząc, że dzięki temu otrzymamy "opowieść w opowieści".
9. Jasne określenie tego kim jesteśmy, przyniosło liczne zalety. Sterowana przez nas postać nareszcie przemówi - koniec z drętwymi, martwymi dialogami.
10.Solidne zmiany zaszły również w samej mechanice dialogów - zapomnijcie o gotowych odpowiedziach, zostały one zastąpione przez tzw. Emotion Wheel, na którym zaznaczony będzie jedynie ogólny wydźwięk naszej kwestii.
httpv://www.youtube.com/watch?v=iyQpkpIyNWA
11.Licznych zmian doczekał się również system walki, który zyskał na dynamice i efektowności.
12.Ci, którzy mieli już okazję przetestować jego grywalną wersję, są zdania, że przypomina on ten z Wiedźmina 2 (a złośliwi twierdzą, że DAII to w zasadzie slasher, a nie RPG).
13.Skrócony został między innymi czas "chłodzenia się" umiejętności, które przypiszemy do konkretnych przycisków.
14.Mimo to jednak, nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się walkami od ich taktycznej strony - dowodzić drużyną, wydawać każdemu z jej członków polecenia z osobna (i ponownie, Ci którzy już grali zauważyli, że jeśli nie zwracamy na nich uwagi, całkiem nieźle sobie radzą).
15.Różnice pomiędzy klasami postaci mają być jeszcze wyraźniej zarysowane, aniżeli w poprzedniej cześci.
httpv://www.youtube.com/watch?v=VnsnCE6oEFc
16.Twórcy obiecują, że tym razem będziemy mieli jeszcze większy wpływ na relacje z członkami drużyny, niż miało to miejsce w Dragon Age: Początek.
17.Oczywiście, pojawią się całkowicie nowe postaci, na czele z uroczą Isabelą (piratką, łotrzykiem). Mimo, że prawdopodobnie nie dołączą do nas starzy znajomi, w grze powinna pojawić się wzmianka chociażby o Morrigan.
18.Panowie z BioWare mówią również, że gra ma dostarczyć nam epickiej przygody, trwającej ponad 60 godzin.
19.Silnik gry miał zostać poddany drobnym usprawnieniom, a sama oprawa miała zyskać niepowtarzalny, komiksowy styl. O ile to drugie faktycznie rzuca się w oczy, o tyle pierwsze już nie do końca, co widać na zamieszczonych materiałach.
20.Premiera gry planowana jest na 11 marca bieżącego roku.
httpv://www.youtube.com/watch?v=1-MH7nKGuVs&feature=fvst
PROGNOZA PS3SITE:
