The Elder Scrolls V: Skyrim - mamy konkrety!

Gry
1235V
The Elder Scrolls V: Skyrim - mamy konkrety!
Pyszny. | 08.01.2011, 13:54

Jeszcze kilka godzin temu mogliśmy przyjrzeć się jedynie najnowszym skanom GameInformera, przedstawiające The Elder Scrolls V: Skyrim w akcji, aż tu nagle w Sieci ukazały się pierwsze konkretne informacje na temat gry, wyciągnięte wprost z najnowszego numeru owego magazynu. Sprawdźcie poniższą listę, albowiem wydaje się być nie tylko długa, ale i owocna dla wszystkich fanów konsolowych gier RPG. Idą zmiany, w większości na lepsze!Jeszcze kilka godzin temu mogliśmy przyjrzeć się jedynie najnowszym skanom GameInformera, przedstawiające The Elder Scrolls V: Skyrim w akcji, aż tu nagle w Sieci ukazały się pierwsze konkretne informacje na temat gry, wyciągnięte wprost z najnowszego numeru owego magazynu. Sprawdźcie poniższą listę, albowiem wydaje się być nie tylko długa, ale i owocna dla wszystkich fanów konsolowych gier RPG. Idą zmiany, w większości na lepsze!

Co już wiemy o Skyrim?

Dalsza część tekstu pod wideo

1. Do wyboru otrzymamy jedną z dziesięciu ras.

2. Otrzymamy opcję szybkiego przemieszczenia się we wskazane na mapie miejsce, prawdopodobnie dzięki usługom wirtualnego przewoźnika, jak w The Elder Scrolls III: Morrowind.

3. W grze dostępna będzie opcja szybkiego biegania, czyli Sprintu.


4. Zmianie ulegnie system rozwoju postaci. Tym razem nie będziemy na samym początku opowieści wybierać docelowej klasy naszego bohatera (mag, wojownik, złodziej, paladyn i tak dalej). Zamiast tego, w trakcie gry rozwijanie poszczególnych umiejętności wpływać będzie nie tylko na stopień ich zaawansowania, ale także na ogólny zarys klasowy bohatera.

5. W grze pojawią się Perki, porównane przez autora artykułu do tych z najnowszego Fallouta.

6. Koniec z upscalingiem przeciwników! Co to oznacza? To, że oponenci nie będą awansowali na kolejne poziomy doświadczenia razem z bohaterem. Wielu graczy narzekało na ten element w Oblivionie, bo to raczej przesada, by doskonale wyszkolony wojownik posiadający miecz zdolny jednym cięciem skrócić wielkiego potwora o głowę, miał problem z zabiciem podrzędnego goblina w jaskiniach. Chwała Bogu za to usprawnienie!

7. Podobnie jak w poprzednich odsłonach, dostępnych będzie 5 szkół magicznych: Conjuration, Illusion, Restoration, Destruction oraz Alteration. Poszczególne z nich odpowiadały będą za zaklęcia ofensywne, defensywne, lecznicze, przywołania oraz klątwy.


8. Łącznie w Skyrim pojawi się tylko 18 umiejętności specjalnych, co jest wynikiem słabszym zarówno od Obliviona, jak i leciwego już Morrowinda.

9. System rozwoju umiejętności specjalnych ma być bardzo elastyczny. Oznacza to, że gracz pragnący zostać krwi i kości magiem, nie będzie miał z tym żadnego problemu. Jeśli jednak postanowi stworzyć postać posługująca się jednocześnie toporem i odrobiną umiejętności magicznych lub złodziejskich, nic nie będzie stało mu na przeszkodzie.

10. W grze będzie można zdobyć aż 50 poziomów doświadczenia (2x więcej niż w Oblivionie).

11. Świat Skyrim to ogromna ilość pomniejszych miasteczek i wsi, które splecione są między sobą przez 5 ogromnych miast, z których każde mogłoby aspirować do miana stolicy krainy Skyrim.

12. W myśl zasad rycerskich, jeśli oczywiście zdecydujemy się być bohaterem o charakterze dobrym, w Skyrim będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca każdego z miast oraz wsi na pojedynek 1 vs 1!

13. Koniec ze statyczną kamerą podczas konwersacji! Jeśli ktoś będzie przerzucał siano do wozu, a my w międzyczasie zaczepimy go i zaczniemy rozmowę, dynamiczna kamera postara się pokazać nam jego pracę przy jednoczesnym prowadzeniu dialogu.


14. Główny bohater gry będzie miał za zadanie zniszczyć Smoczego Władcę, lecz by stanąć z nim oko w oko, zmuszony będzie do pokonania jego smoczych pobratymców. Bethesda obiecuje, że w Skyrim będzie więcej smoków, niż w niejednej grze cRPG.

15. Bestiariusz ma być dużo bardziej rozbudowany, niż w poprzednich odsłonach serii, jednocześnie będąc inspirowanym przez celtyckie oraz nordyckie mitologie. GameInformer wspomina nie tylko wilkołaki posiadające jasną sierść, ale także tygrysy szablozębne, wilki, pająki, mamuty, śnieżne zmory, zombie, szkielety, tytanów (giganty) oraz wspomniane wcześniej smoki.

16. System walki ma być zdecydowanie bardziej dynamiczny niż w Oblivionie oraz Morrowindzie, przy jednoczesnym podwyższeniu stopnia jego zaawansowania taktycznego. Otrzymamy opcję szybkiej wymiany zestawu oręża, dzięki czemu przy pomocy jednego tylko wciśnięcia przycisku zmienimy nasz zestaw broni z miecza oraz tarczy na, przykładowo, włócznię lub topór dwuręczny.


17. Zadania poboczne mają różnić się nie tylko ze względu na umiejscowienie, ale także rasę, czas i... zdarzenia losowe. Autorzy artykułu przytaczają taki oto przykład. Jest właściciel sklepu, który ma dać nam questa. Niestety, uprzednio został on przez nas skrócony o głowę. Wtem w sklepie pojawia się jego siostra, która przejmuje sklep w spadku i także ma dla nas zadanie, przy czym jest to... zupełnie inny quest!

18. Ludzie mają zyskać w końcu cechy prawdziwie ludzkie. Co to oznacza? GameInformer przytacza: jeśli idąc ulicą upuścimy pięknie zdobiony miecz, dorośli ludzie widzący ten fakt mogą momentalnie chcieli go zabrać. Niejednokrotnie związane będzie to z bójką pomiędzy wieloma chciwcami, czego naocznym świadkiem będzie mógł być sam gracz. O ile oczywiście wcześniej dziecko nie podniesie jego oręża i z dobroci oraz czystości serca mu go nie zwróci.

Źródło: własne

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper