The Darkness II: cel-shading w klimatach noir

Gdy pojawiła się oficjalna zapowiedź The Darkness II, ciekawe ilu z Was zwróciło uwagę na fragment mówiący o "rysunkach w klimatach noir, wiernych komiksowym korzeniom". A trzeba było - pierwsze zdjęcia ukazują nowy styl graficzny sequela w pełnej okazałości...
Gdy pojawiła się oficjalna zapowiedź The Darkness II, ciekawe ilu z Was zwróciło uwagę na fragment mówiący o "rysunkach w klimatach noir, wiernych komiksowym korzeniom". A trzeba było - pierwsze zdjęcia ukazują nowy styl graficzny sequela w pełnej okazałości...




I ciekaw jestem Waszych odczuć. Dlaczego? Bo o ile rysunkowe klimaty stanowią korzenie tego projektu (komiks), o tyle w pierwszej chwili po ujrzeniu fotek nie mogłem ukryć obaw, czy aby zastosowany cel-shading nie zmiękczy zbytnio przekazu gry... Czy komiksowy, jakby lekko luźny design, nie wyświadczy "niedźwiedziej przysługi" brutalnej stronie tej gry, mającej epatować przemocą, agresją i dzikimi, tajemniczym mocami? Czy te dwie - jak gdyby przeciwstawne - formy przekazu stworzą w tej produkcji udany duet?
Serwis Gamespot, który widział kawałek gry w akcji (i zdobył pierwsze screeny) nie porusza tego tematu - strona graficzna po prostu im się podoba, ma swój unikalny klimat noir, a przemocy tradycyjnie nie brakuje. Pierwsze testy gry i świadkowie potwierdzili także nasze niedawne doniesienia - w Ciemność ponownie wcielił się Mike Patton!