SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 11.09.2018 09:03
PlayStation Store oferuje „wrogie dla klienta” zasady? Niemcy ostrzegają Sony
7660V

PlayStation Store oferuje „wrogie dla klienta” zasady? Niemcy ostrzegają Sony

Japońska korporacja może mieć spory problem. Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów Nadrenii Północnej-Westfalii wysłało do Sony oficjalną skargę dotyczącą zasad i warunków z PlayStation Store.

Według dzielonych informacji reprezentanci Stowarzyszenia Konsumentów z Nadrenii Północnej-Westfalii (kraj związkowy w zachodniej części Niemiec, największy pod względem ludności) postanowił przyjrzeć się warunkom panującym na PlayStation Store. Przedstawiciele Verbraucherzentrale NRW wymieniają dokładne problemy znalezione w sklepie Sony.

Sony prezentuje nowości na PlayStation 4. Zwiastun obładowany mocnymi grami

Niemcy w dwóch punktach wymieniają warunki PlayStation Store, które są niezgodne z prawem. Zdaniem przedstawicieli jednym z największych problemów japońskiego sklepu jest polityka dotycząca wrzucania do portfela gotówki, która jeśli nie zostanie wykorzystana to po 24 miesiącach  znika.

Dla stowarzyszenia problemem jest również rozliczanie rodziców ze wszystkich zakupów w grach wykonanych przez ich nieletnie dzieci, a dodatkowo przedstawiciele skrytykowali politykę Sony dotyczącą rezygnacji z możliwości odstąpienia od umowy w momencie rozpoczęcia pobierania kupionej zawartości.

Verbraucherzentrale NRW podkreśla, że jest to aktualnie ostrzeżenie, które ma skłonić korporację do zmian, ale jeśli Sony nie zdecyduje się na przygotowanie konkretnych udogodnień na PlayStation Store, to „istnieje groźba podjęcia działań prawnych”.

Trudno w sumie nie zgodzić się z punktami – Sony wciąż nie pozwala na proste „oddanie” zakupionej produkcji na PlayStation Store, a doładowywanie portfela to nadal spory problem, ale czy Niemcy mogą wpłynąć na Japończyków? Szczerze wątpię, ale chętnie będę przyglądał się tej sprawie.

Tagi: playstation 4 playstation store sony