Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 28.08.2018 13:09
Polska Grupa Zbrojeniowa reklamowała się obrazkiem z Battlefield 4
2426V

Polska Grupa Zbrojeniowa reklamowała się obrazkiem z Battlefield 4

Electronic Arts może wkrótce odezwać się do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Koncern wykorzystał do promocji grafikę z Battlefield 4. [Aktualizacja #1]

Ile mogą kosztować prawa autorskie do głównej grafiki z Battlefield 4? Domyślam się, że naprawdę sporo, jednak osoby odpowiedzialne za promocję Polskiej Grupy Zbrojeniowej pewnie przespały ten temat na studiach.

World War 3 na rozgrywce. Polacy mogą zagrozić serii Battlefield?

Polska Grupa Zbrojeniowa w liczbach to ponad 60 spółek, około 4,5 mld złotych rocznych obrotów i ponad 17500 zatrudnionych w spółkach Grupy – mimo to w tym ogromnym „zespole” nie znalazła się nawet jedna osoba, która zastanowiłaby się, czy zapłacono za obrazek promowany przez koncern.

Jeszcze kilka godzin temu zainteresowani podczas zapisania się do newslettera spółki otrzymywali grafikę z Battlefield 4 – chociaż na okładce nie pojawiła się nazwa oraz znany żołnierz, to jednak jest to projekt Electronic Arts. Grafika jest oczywiście dostępna za darmo do pobrania – znajdziecie go w między innymi wyszukiwarce – ale w informacji nie znajdują się szczegóły dotyczące komercyjnego wykorzystania...

Polska Grupa Zbrojeniowa dostrzegła burzę na Twitterze i teraz chcąc skorzystać z informacji korporacji nie pojawia się jakikolwiek obrazek – do użytkowników przychodzi wiadomość bez grafiki, więc jest to w sumie proste potwierdzenie, że PGZ nie podpisało niezbędnych umów z Electronic Arts.

Mamy oficjalne oświadczenie Polskiej Grupy Zbrojeniowej:

Oświadczenie

Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. z ubolewaniem przyjęła informację dotyczącą grafiki zamieszczonej w newsletterze PGZ S.A. Z uwagi na to, że newsletter jest automatycznym systemem odpowiedzi na zgłoszenie, zapisanym w kodzie strony www, grafika była wykorzystana przez PGZ S.A. w sposób nieświadomy. Przedmiotowa grafika została zamieszczona przez firmę odpowiadającą za utworzenie strony internetowej PGZ S.A. w ramach umowy zawartej w 2014 r. W zaistniałej sytuacji PGZ S.A. zaprzestała korzystania ze wspomnianej grafiki. Jednocześnie informujemy, że PGZ S.A. prowadzi analizę zapisów umowy zawartej z dostawcą usług PR oraz strony internetowej w celu zabezpieczenia potencjalnych roszczeń ze strony właścicieli własności intelektualnej.

Departament Komunikacji i Marketingu

Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.

Źródło: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23833380,polska-grupa-zbrojeniowa-reklamowala-sie-obrazkiem-z-gry-oni.html

Tagi: battlefield 4 DICE Electronic Arts polska grupa zbrojeniowa