Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 22.11.2017 14:55
Hellblade: Senua's Sacrifice z bardzo dobrym wynikiem. Twórcy przedstawiają konkretne dane
926V

Hellblade: Senua's Sacrifice z bardzo dobrym wynikiem. Twórcy przedstawiają konkretne dane

Ninja Theory zaryzykowało poświęcając trzy lata pracy nad niecodzienną produkcją zatytułowaną Hellblade: Senua's Sacrifice. Gra na szczęście odniosła sukces, więc autorzy mogą w spokoju planować kolejne ruchy.

Hellblade: Senua's Sacrifice trafiło na cyfrowe półki sklepowe 8 sierpnia. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez wielu graczy, ponieważ autorzy zdecydowali się w nietypowy sposób zaprezentować problemy psychiczne głównej bohaterki.

Hellblade: Senua's Sacrifice - recenzja gry

Po trzech miesiącach od wydania, studio jest gotowe potwierdzić pierwsze wyniki. Z tej okazji otrzymaliśmy najnowszy, finalny dziennik dewelopera, który podsumowuje długą podróż. Twórcy podkreślają, że eksperyment tworzenia „niezależnej gry AAA” okazał się sukcesem.

Hellblade: Senua's Sacrifice zamówiło przed premierą ponad 75 tysięcy graczy (na PlayStation 4 i PC) i w pierwszym tygodniu deweloperzy sprzedali 250 000 egzemplarzy produkcji. Po trzech miesiącach od premiery, tytuł odnotował 500 000 sprzedanych egzemplarzy i już w tym momencie Ninja Theory potwierdza przekroczenie wyznaczonego „minimum” – gra przynosi zyski. 

Prace nad tytułem trwały 3 lata i średnio nad Hellblade: Senua's Sacrifice pracowało 20 osób. Produkcja jest dostępna wyłącznie w dystrybucji cyfrowej, ale nie możemy mówić o wielkiej dominacji jakiejkolwiek z platform – twórcy informują o „około połowie sprzedaży wersji na PC”.

W sprawie sukcesu wypowiedział się Tameem Antoniades, współzałożyciel Ninja Theory, który podkreślił, że na rynku gry AAA nadal odgrywają znaczącą rolę, ale jak widać niezbędna jest również „mocna alternatywa”. Ninja Theory zdecydowało się oficjalnie podać wyniki, ponieważ dane mogą zachęcić inne studia do inwestowania czasu w podobne projekty.

Źródło: Informacja prasowa

Tagi:

Nie przegap