Igor Chrzanowski Igor Chrzanowski 04.11.2017 12:25
Gigantic nie otrzyma drugiej szansy. Studio Motiga zamknięte
806V

Gigantic nie otrzyma drugiej szansy. Studio Motiga zamknięte

Po wielu miesiącach prac i zaledwie kilku miesiącach od premiery, Gigantic stracił w zasadzie cały zespół odpowiedzialny za grę. Studio Motiga zostało zamknięte i w sumie trudno oczekiwać lepszych czasów dla produkcji. 

Gigantic zostało zapowiedziane w 2015 roku, a w składzie zespołu odpowiedzialnego za grę znaleźli się doświadczeni deweloperzy z Blizzarda, Monolith, NCSoft, ArenaNet czy też Sierra Online. Tytuł był promowany między innymi na konferencjach Microsoftu, ale można odnieść wrażenie, że autorzy przespali odpowiedni czas na premierę.

Electronic Arts zamknęło Visceral Games. Opóźniono grę w świecie Star Wars

Dzisiaj możemy potwierdzić „wielkie zwolnienia” w Motiga. Studio zostało zredukowane do wyłącznie kilku osób i podobno 70 deweloperów musi szukać pracy. Prezes zarządu wspomniał, że była to decyzja korporacyjna – szefowie Perfect World (korporacja-matka) postanowili zamknąć nierentowną część firmy.

Pozostałe oddziały pracujące dla Perfect World nie zostaną tknięte restrukturyzacją, więc możemy śmiało uznać, że ta decyzja jest po prostu wywołana słabymi wynikami Gigantic. Nad tytułem będzie teraz pracować kilku deweloperów.

Trudno nie odnieść wrażenia, że problemem Gigantic była zdecydowanie za późna premiera. Autorzy zbyt długo dopracowywali grę, przespali moment na odpowiednią premierę i w sumie debiut odbył się bez większego echa.

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-03-perfect-world-closes-down-motiga

Tagi: gigantic motiga pc xbox one