Twórcy Nex Machina, Matterfall i Resogun rezygnują z tworzenia zręcznościówek. Gry nie odniosły sukcesów

Gry
839V
Twórcy Nex Machina, Matterfall i Resogun rezygnują z tworzenia zręcznościówek. Gry nie odniosły sukcesów
Wojciech Gruszczyk | 01.11.2017, 15:04

To wyjątkowo smutny dzień dla fanów dynamicznych zręcznościówek. Housemarque opublikowało smutną wiadomość, która może poirytować wielu graczy. Studio nie może dłużej kreować gier podobnych do Nex Machina, Matterfall i Resogun, ponieważ produkcje nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Housemarque to fińskie studio, które na przestrzeni kilku ostatnich lat stworzyło wiele świetnych i bardzo mocnych produkcji. To właśnie ta ekipa odpowiada za między innymi Super Stardust, Outland, Dead Nation, Resogun, Alienation, Nex Machina i Matterfall.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nex Machina. Recenzje zapowiadają kolejną perełkę od Housemarque

Jeśli jesteście fanami przynajmniej jednej z wymienionych produkcji, to na pewno doskonale wiecie, jaki był styl deweloperów. Dynamiczna akcja, strzelanie, mnóstwo przeciwników i rozgrywka nakierowana na zręczność gracza.

Twórcy są znani ze swoich wymagających tytułów, które oferowały przyjemną rozgrywkę, jednak takie gry nie przynoszą oczekiwanych rezultatów:

„Jednak pomimo pozytywnych recenzji i licznych nagród, nasze gry po prostu się nie sprzedawały w oczekiwanej liczbie. Chociaż niektóre z nich dotarły do ogromnej liczby graczy dzięki darmowym ofertom w różnych kanałach cyfrowej sprzedaży, to niestety nie pomogło to opłacić rozwoju, który jest kosztowny dla wysokiej jakości produkcji. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni fanom i partnerom, którzy umożliwili nam pracę nad wspaniałymi grami, takimi jak Super Stardust HD i Outland. Dziękujemy z głębi naszych serc za waszą nieskazitelną miłość i wsparcie.”

Housemarque na szczęście się nie rozpada, ale autorzy muszą zrobić „krok do przodu”, czyli tworzyć w innych gatunkach. Trudno w tej sytuacji oczekiwać takich killerów jak Nex Machine… Co ciekawe, wspomniany tytuł przelał „czarę goryczy”:

„Teraz nadszedł czas, by przejść do nowych gatunków. Słaba sprzedaż Nex Machina doprowadziła nas do przekonania, że nadszedł czas, by zakończyć nasze długoletnie angażowanie się w gatunek zręcznościówek.”

Twórcy badają teraz coś „zupełnie nowego”, ale trudno powiedzieć, kiedy poznamy nowe gry Housemarque. Zespół zdradza przy tym, że zamierza podążyć drogą branży, czyli kreować gry sieciowe.

Jest to naprawdę smutna wiadomość dla wielu graczy, bo Finowie wyznaczali w „swoim” gatunku drogi, którymi to podążali inni deweloperzy.

Źródło: informacja prasowa

Komentarze (43)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper