Star Wars: Battlefront II. Znacznie lepsze oświetlenie na PS4 Pro. Porównanie grafiki i framerate'u

Beta Star Wars: Battlefront II ruszyła już wczoraj dla osób, które skusiły się na zakup wydań przedpremierowych wyczekiwanej gry (lub kluczy ze sklepu GAME, który sprzedawał je za 10 pensów). Pora przyjrzeć się poziomowi graficznemu najnowszej strzelaniny.
Już pierwsza odsłona Star Wars: Battlefront od DICE prezentowała się rewelacyjnie a tym razem deweloperzy jeszcze podbijają stawkę, zapewniając naprawdę piękne efekty świetlne, bogatą geometrię obiektów i cieniowanie.
Ruszyła beta Star Wars: Battlefront II




Pytanie na jaką poprawę grafiki mogą liczyć posiadacze PlayStation 4 Pro, względem słabszych konsol? Ten temat postanowił sprawdzić niezmordowany YouTuber Cycu1, który zestawił ze sobą te same sceny ze Star Wars: Battlefront II na PS4 Pro i na Xbox One S.
Okazuje się, że oprócz wyraźnie lepszego oświetlenia na PS4 Pro, grafika na Xbox One S wcale nie odbiega w istotny sposób od poziomu reprezentowanego przez znacznie mocniejszy sprzęt. Cieniowanie wydaje się bardzo podobne na XOne S a nawet przy patrzeniu na pejzaże nie widać, by wersji na słabszą konsolę brakowało detali na dalszych planach.
Jak wygląda sprawa z frameratem? Tym tematem zajęła się redakcja VG Tech, która opublikowała test płynności animacji na YouTube. Okazuje się, że animacja oscyluje między wartościami 45-60 fps na PS4. Niestety wrażenia płynące z takiej "poszarpanej" rozgrywki nie są zbyt pozytywne. Z kolei na PS4 Pro Star Wars: Battlefront II tytuł radzi sobie zdecydowanie lepiej, bardzo rzadko spadając poniżej 60 fps. Wygląda to naprawdę świetnie w akcji. Xbox One? Tutaj pojawiają się niestety podobne spadki framerate'u, jak na PS4 - aż do okolic 45 fps.