Roger Żochowski Roger Żochowski 10.04.2010 23:37
Machinarium ominie Xbox Live
607V

Machinarium ominie Xbox Live

Machinarium to jedna z najbardziej oryginalnych przygodówek point & click, jakie ukazały się w ostatnich miesiącach na pececie. Mimo iż twórcy bardzo chcieli podzielić się nią z użytkownikami Xboksa 360, Microsoft nie wyraził na to zgody. Jaki jest tego powód?

xxxxx
 

 

Machinarium jest dziełem czeskiego studia Amanita Design, które od ponad pół roku próbowało wydać grę na Xbox Live. Niestety, do ostatecznego porozumienia nie doszło, a na jego drodze stanął sam Microsoft.

 

Podoba im się nasza gra i wiedzą, że osiągnęłaby spory sukces, ale nie chcą wspierać produkcji, które nie zostały stworzone na ich wyłączność. Machinarium nie spełnia tych kryteriów, ponieważ wydaliśmy go również na Maca i Linuxa.

 

- powiedział Jakub Dvorksy z Amanita Design. Alternatywną opcją byłoby nakłonienie jakiegoś dużego wydawcy do przeniesienia gry na XBLA, to jednak wiązałoby się ze znacznie mniejszymi zyskami dla czeskiego studia, które jak do tej pory pozostało niezależne. Szkoda, gdyż na takiej decyzji ucierpią również konsolowi gracze, którzy nie będą mieli okazji sprawdzić tej nietuzinkowej produkcji. 

 

Amanita Design to również twórcy dwóch części flashowych przygodówek pod tytułem Samorost. Serię docenili nie tylko gracze, którzy wypowiadali się o niej w samych superlatywach, ale również ludzie z branży. Druga odsłona Samorost zdobyła główną nagrodę w kategorii najlepszej gry przeglądarkowej, podczas dziewiątej edycji Independent Games Festival (Festiwal Gier Niezależnych). Więcej o tej szczytnej idei możecie przeczytać w dziale z publicystyką, bądź zagłębiając się w lekturę 142 numeru PSX Extreme.

Tagi: Machinarium