Rust został zwrócony przez wielu graczy. Twórcy oddali 4,3 mln dolarów

Platforma Valve od pewnego czasu pozwala graczom zwracać produkcje i otrzymywać zainwestowaną gotówkę. Nie wszystkim deweloperom podoba się ta sytuacja, a dokładnymi szczegółami dotyczącymi skali refundacji postanowił pochwalić się autor Rust.
Rust to gra z gatunku survival, w której gracz rozpoczyna zabawę bez jakiegokolwiek sprzętu i na własną rękę musi stworzyć broń, znaleźć odzienie, a później walczyć z napotkanymi graczami lub bestiami. Tytuł w grudniu 2013 roku wylądował w programie Wczesnego Dostępu na Steam.
The Chinese Room narzeka na pomysł refundacji proponowany przez Microsoft




Gra już wkrótce oficjalnie zadebiutuje i właśnie z tego powodu Garry Newman – jeden z deweloperów – postanowił zaprezentować dokładne szczegóły refundacji Rust. Platforma pozwala dokładnie zliczać wyniki i w tym wypadku autorzy stracili blisko 4,4 miliona dolarów.
Zdaniem autora 6% wszystkich posiadaczy Rust zdecydowało się na zwrot. To dokładnie 329 927 klientów, więc autorzy musieli oddać 4 382 032 dolarów. Wynik spory, jednak Steam nie zamierza zmieniać zasad, ponieważ w taki sposób chroni graczy na swojej platformie.
Refundacja na Steam jest możliwa do dwóch godzin od uruchomienia pozycji i w przypadku Rust gracze najczęściej informowali, że „gra nie jest fajna” lub po prostu źle zoptymalizowana. Jest to jak najbardziej możliwe, ponieważ wiele pozycji dostępnych we Wczesnym Dostępie w pierwszych miesiącach od „debiutu” nie prezentuje oczekiwanej jakości.