redakcja PPE redakcja PPE 10.01.2011 16:29
Masa informacji o The Elder Scrolls V: Skyrim
2232V

Masa informacji o The Elder Scrolls V: Skyrim

W nowym numerze GameInformera pojawił się obszerny artykuł pełen nowych informacji o najnowszym dziecku Bethesdy. Pisaliśmy już, że twórcy w nowy sposób podeszli do pomysłu level scalingu, ale to tylko wierzchołek góry lodowej zmian.xxxxx

 

Fabuła

 

W najnowszej części The Elder Scrolls zwiedzać będziemy (jak zresztą wskazuje tytuł) krainę Skyrim, nękaną przez wojnę domową, która wybuchła po śmierci króla. Czasowo piąta część serii umiejscowiona została 200 lat po Oblivinie. Gracz wcieli się w rolę Dragonborna (łowcę smoków).

 

Postać

 

Zarówno postać gracza, jak i NPC-e będą mogli posiadać brodę!

Podczas tworzenia postaci pojawi się opcja edycji ciała. Tak jak w Oblivionie, wybrać będziemy mogli jedną z 10 ras. Klasa determinowana będzie przez wybrane umiejętności. Staminę wykorzystać będzie można do sprintowania. Poprawiono także widok z perspektywy trzeciej osoby.

 

Przeciwnicy

 

Możemy spodziewać się zombie, szkieletów, trolli, olbrzymów, wielkich pająków, smoków, mamutów, tygrysów szablozębnych i wielu innych.

 

Silnik

 

Nowy engine umożliwił dodanie do gry dynamicznych cieni oraz opadów śniegu. Roślinność będzie bardziej szczegółowa niż w poprzednich częściach, a kierunek ruchu wody i ustawienie liści zależeć będą od wiatru.

 

Walka i uzbrojenie

 

Starcia w Skyrim mają charakteryzować się dużą dynamiką. Pojawią się ciosy dobijające przeciwników oraz możliwość władania dwoma broniami jednoręcznymi na raz. Gracze będą mogli również wykuwać własny oręż.

 

Magia

 

Szkół będzie jedynie pięć - Iluzja, Przemiana, Przywracanie, Przyzywanie i Zniszczenie. Usunięto obecną w Oblivionie szkołę Mistycyzmu.

 

Miasta

 

W grze pojawi się pięć ogromnych miast, w których będzie można zająć się między innymi gotowaniem, rolnictwem, ścinaniem drzew, kowalstwem i górnictwem. Nie podano jednak szczegółów na temat dokładnego działania poszczególnych profesji.

Zabicie sklepikarza nie spowoduje trwałego zamknięcia sklepu, po jakimś czasie interes zostanie bowiem przejęty przez kogoś z rodziny. Ponoć miasta mają padać ofiarą inwazji smoków.

 

Levelowanie i umiejętności


Podczas zdobywania kolejnych poziomów będziemy mogli wybierać spośród 18 umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie), a dodatkowo pojawią się znane z serii Fallout perki. Po osiągnięciu 50 poziomu zdobywanie doświadczenia będzie znacznie spowolnione i nie będzie już można otrzymywać nowych perków.

 

NPC

 

Na pewno wszystkich ucieszy wiadomość, że postacie zamieszkujące świat gry zyskają większą dynamikę i interaktywność. Koniec ze zbliżeniem kamery na ich twarze podczas dialogów, teraz nasi rozmówcy będą mówiąc chodzić i zajmować się różnymi rzeczami.

Upuszczone przez nas przedmioty również mają mieć wpływ na zachowanie NPC-ów. Dziecko (tak, w Skyrim pojawią się dzieci) będzie próbowało oddać nam leżącą broń, a dorośli widząc ją mogą wdać się w bójkę. Sterowane przez komputer postaci będzie można wyzywać na pojedynki.

 

Questy

 

Niektóre zadania będą generowane losowo na zasadzie szukania przez grę odpowiednich miejsc do umieszczenia celu (na przykład porwanej córki wieśniaczki) wśród nieodwiedzonych lokacji. Questy będą również dostosowane do naszego stylu gry.

Tagi: Bethesda elder scrolls v: skyrim