IEM 2017 z wielkim rekordem. To „największe e-sportowe wydarzenie w historii”

Inf. prasowa
578V
IEM 2017 z wielkim rekordem. To „największe e-sportowe wydarzenie w historii”
Wojciech Gruszczyk | 16.03.2017, 16:05

Bardzo konkretna wiadomość trafiła na naszą skrzynkę od organizatorów Intel Extreme Masters. Właśnie zakończona edycja była największym e-sportowym wydarzeniem, które przyciągnęło fanów z całego świata.

Wielu czytelników dziwiło się, że przygotowaliśmy tak sporo różnych materiałów z finałów Intel Extreme Masters, jednak nie był to przypadek. Dotychczas wszyscy fani sportów elektronicznych uznawali imprezę za „największe wydarzenie w roku”, a teraz te informacje zostały potwierdzone przez samych organizatorów.

Dalsza część tekstu pod wideo

IEM 2017: Flash Wolves wygrywa w turnieju League of Legends. Zobaczcie najlepsze akcje

Przez dwa weekendy imprezę odwiedziło zawrotne 173 000 fanów z całego świata, a jednocześnie 46 000 000 graczy oglądało wydarzenie w Sieci. Organizatorzy potwierdzają wzrost zainteresowania o całe 35%! Rozgrywki były transmitowane przez 70 partnerów w 19 różnych językach. Spory wzrost zaliczyło również VR – gracze mogli oglądać imprezę dzięki goglom wirtualnej rzeczywistości i liczba unikalnych widzów wyniosła przez całą imprezę 340 000.  

Tak o imprezie wypowiedział się Michał Blicharz, Vice President ds. Pro Gamingu w ESL:

"Trudno uwierzyć, że IEM wracając do Katowic już piąty rok z rzędu kolejny raz urósł i robił jeszcze większe wrażenie. Z dumą i pokorą co roku wracamy do niesamowitej polskiej publiczności, dzieląc się z nią – jak i fanami śledzącymi rozgrywki online – tym, co najlepsze."

Kilka słów dodał również Frank Soqui, General Manager Virtual Reality i Gaming Group w firmie Intel:

"Intel Extreme Masters przerósł wszystkie nasze oczekiwania, bijąc rekord odwiedzających i oglądających. Gołym okiem było widać pasję gamingowej społeczności do e-sportu. Intel z dumą dostarcza kolejne niezapomniane momenty fanom na całym świecie, niezależnie od tego czy chodzi o rozgrywki IEM, coraz więcej materiałów w technologii VR, czy dawanie jeszcze większych możliwości graczom poprzez produkowanie jeszcze lepszych procesorów Intel i rozwijanie technologii."

Tak przedstawiają się szczegóły w liczbach:

  • 173 000 – odwiedzających
  • 26,5 mln – łącznie oglądaliśmy relacje
  • 46 mln – unikalnych widzów
  • 55 mln – użytkowników wspomniało o wydarzeniu w Social Mediach
  • 255 mln – wpisów i materiałów w Social Mediach
  • 100 – tweedów na minutę #IEM podczas finałów

Dla przypomnienia, przez dwa weekendy wyłoniono nowych mistrzów:

  • League of Legends: po mistrzowski tytuł sięgnęli zawodnicy Flash Wolves, którzy w wielkim finale pokonali G2 Esports.
  • Counter-Strike: Global Offensive: po zaciętym boju Astralis wygrało z FaZe Clan, zajmując tym samym pierwsze miejsce.
  • StarCraft II: Jun „TY” Tae Yang został nowym mistrzem po tym, jak w wielkim finale pokonał Kima „Statsa” Dae’a Yeoba.
  • Intel Challenge Katowice 2017: współpraca Intel, ESL i AnyKey zaowocowała kolejną edycją e-sportowej rywalizacji kobiet. Najlepszym żeńskim składem CS:GO okazał się ten grający pod banderą Team Secret. Zawodniczki w wielkim finale pokonały Team Dignitas.
  • Heroes of the Storm Global Championship Western Clash 2017: Team Dignitas okazał się najlepszy spośród wszystkich rywalizujących w HGC Western Clash.
  • CROSSFIRE IEM Expo Invitational: chińska drużyna SuperValiant Gaming pokonała wszystkie europejskie zespoły i zajęła pierwsze miejsce.
  • Puchar Polski Cybersport: w zmaganiach LoL-a najlepsi okazali się podopieczni Pompa Team, a w turnieju CS:GO triumfowali gracze PRIDE.

Materiał: IEM Katowice 2017 - Opening Ceremony

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper