Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 03.03.2017 08:16
Final Fantasy XV na PC. Prezentacja silnika gry w oparciu o GTX 1080ti
1682V

Final Fantasy XV na PC. Prezentacja silnika gry w oparciu o GTX 1080ti

Już kilka tygodni temu Hajime Tabata zapowiadał, że marzy o tym, by przenieść Final Fantasy XV na komputery osobiste. Square Enix wyraźnie flirtuje z rynkiem PC. Nie inaczej było na imprezie GDC 2017 odbywającej się w San Francisco.

Reżysera Final Fantasy XV nie mogło zabraknąć również na GDC 2017. Hajime Tabata przedstawił w trakcie imprezy krótki wykład skupiony na realizacji graficznej w tym wysoko ocenianym role-playu.

Hajime Tabata chce stworzyć konwersję Final Fantasy XV na PC

Tym razem Square Enix zaprezentowało jak silnik Luminous świetnie pasuje do... pecetowego środowiska. Cała prezentacja odbyła się we współpracy z Nvidia Game Works. Prezentowany gameplay został odpalony na najnowszym modelu karty graficznej od Nvidia, czyli na GTX 1080ti.

Pecetowcy wyczekujący zapowiedzi tworzenia konwersji Final Fantasy XV na PC mogli poczuć się jednak zawiedzeni, bo Hajime Tabata nawet się nie zająknął na ten temat. Kwestia stworzenia pecetowej konwersji wydaje się jednak już prawie przesądzona - to tylko kwestia czasu. Najpierw jednak Square Enix będzie chciało pewnie dokończyć pracę nad kolejnymi rozszerzeniami fabularnymi do Final Fantasy XV. Można więc zakładać, że w 2017 roku gracze pecetowi będą musieli skupić się na innych RPG-ach niż nowy Fajnal.

W materiale pojawia się scenka z off-roadową jazdą Regalią. Square Enix obecnie testuje taką funkcję i zamierza ja wprowadzić za jakiś czas w formie aktualizacji do XOne i PS4.

Tagi: Final Fantasy XV PlayStation 4 Square Enix xbox one