Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 02.03.2017 10:52
System Shock zmienił silnik na Unreal, bo "Unity nie pasuje do konsol". Zobaczcie gameplay!
1505V

System Shock zmienił silnik na Unreal, bo "Unity nie pasuje do konsol". Zobaczcie gameplay!

Pierwsze materiały z remake'a System Shock nie urywały dupska. Deweloperzy podjęli w związku z tym męską decyzję: trzeba coś zmienić. I całe szczęście to zrobili.

W zeszłym roku Night Dive Studios zapowiedziało, że premiery remake'a System Shock doczekamy się dopiero w 2018 roku. Teraz wiemy już, dlaczego twórcy zdecydowali się na tak drastyczny ruch. Okazuje się, że gra zmieniła silnik z Unity na Unreal Engine.

System Shock w Encyklopedii PPE.pl

Efekty wizualne są natychmiast zauważalne. Gra na najnowszym trailerze "Pre-Alpha" prezentuje się okazale, wywołując swoim środowiskiem i oświetleniem jak najlepsze skojarzenia. W drugiej połowie filmiku można obejrzeć trochę rozgrywki i w tym miejscu też jest zdecydowanie lepiej, niż w pierwszych gameplayach napędzanych technologią Unity.

"Przyjrzeliśmy się dokładnie temu, co Unity może osiągnąć na konsolach i doszliśmy do wniosku, że taka technologia nie zapewni jakości wizualnej i poziomu wydajności, w który celuje zespół Nightdive" - napisał Jason Fader, reżyser System Shock na kickstarterowej stronie projektu.

Na GDC 2017 Jason Fader powiedział również w rozmowie z Polygon, że Unity nie pasuje do gier FPP na konsolach. Po kilku tygodniach testowania różnych silników deweloperzy zdecydowali się na Unreal Engine 4. Wygląda na to, że zespół podjął właściwą decyzję.

Tagi: