Mass Effect: Andromeda - szczegóły historii, walki, rywali, statku, relacji, postaci, wyborów i więcej

Gry
2382V
Mass Effect: Andromeda - szczegóły historii, walki, rywali, statku, relacji, postaci, wyborów i więcej
Wojciech Gruszczyk | 08.11.2016, 14:32
PC PS4 XONE

Wczoraj zobaczyliśmy bardzo przyjemny materiał z Mass Effect: Andromeda, który pobudził zainteresowanie na produkcję najwierniejszych sympatyków gatunku RPG. Dzisiaj możemy przedstawić tonę szczegółów obrazujących najnowszą produkcję BioWare. 

Kilka tygodni temu wyciekła do Sieci okładka najnowszego GameInformera, dzięki której dowiedzieliśmy się, że dziennikarze przygotowują obszerny materiał z Mass Effect: Andromeda. Nie musieliśmy długo czekać na zaprezentowanie informacji, które obrazują pozycję BioWare i pozwalają graczom przygotować się na sporo atrakcji. Tak prezentują się konkrety: 

Dalsza część tekstu pod wideo

Historia:

  • W okolicach 2185 roku kilka gatunków – nieświadome zbliżającej się inwazji Żniwiarzy – postanawia wspólnie uruchomić program „Inicjatywa Andromeda”. Zainteresowani tworzą 4 Arki, na które trafiają tysiące mieszkańców i każda wyrusza w kierunku nowej galaktyki.
  • Szczegóły „Inicjatywy Andromeda” – program założony w 2176 roku, a rozpoczęty w 2185 roku to inicjatywa cywilna wielu gatunków, dzięki której wysłano wielu naukowców, odkrywców i kolonizatorów z jednym zadaniem – osiedlenie Galaktyki Andromeda. Dzięki wielu bogatym dobroczyńcom udało się znaleźć środki oraz poparcie, a sam program rósł podczas jego powstawania. Ostatecznie arki mają osiedlić Andromedę, a jednocześnie wyznaczyć bezpieczną trasę pomiędzy Andromedą a Drogą Mleczną.
  • Każda Arka jest prowadzona przez Pioniera. W grze wcielimy się w Scotta lub Sarę Ryder (można zmienić imię), dziecko Alec Rydera (Pioniera ludzkiej Arki). Alec Ryer jest dubbingowany przez Clancy'a Browna.
  • Wydarzenia na początku opowieści sprawiają, że to gracz staje się Pionierem, ale protagonista nie jest gotowy na tę sytuację – nie jest Shepardem z trylogii, który ma doświadczenie.
  • Autorzy nie zamierzają teraz skupić się wyłącznie na historii rodziny Ryderów – otrzymamy ich kompletną historię, ale w przyszłości studio może poruszyć inny temat w uniwersum.
  • Podczas tworzenia postaci otrzymamy więcej opcji personalizacji – nawet dostosujemy ojca i rodzeństwo.
  • „Nexus” jest centrum dowodzenia, w którym wiele gatunków może się ze sobą komunikować.
  • „Hyperion” (Arka ludzkości) zbacza z kursu i traci kontakt z innymi Arkami oraz Nexusem.

Inspiracje:

  • Autorzy przygotowując grę korzystają z poprzednich odsłon serii – z pierwszej biorą Mako (znacznie ulepszony), z drugiej misje lojalnościowe, z trzeciej tryb sieciowy.

Walka:

  • Ogólny czas odnowienia jest teraz zastąpiony przez indywidualne liczniki.
  • Moce możemy teraz szybciej aktywować (skróty klawiszowe) i nie musimy włączać koła poleceń. Walkę można nadal wstrzymać, ale jest to tylko jedna z opcji.
  • Dynamiczny system chowania się (podobny do The Last of Us).
  • Nadal rywalizacja polega w głównej mierze na strzelaniu.
  • Jetpack pozwala na większy ruch.
  • Jetpack pozwala zaatakować przeciwników.
  • Lokacje mniej liniowe, w których gracz otrzyma większą swobodę rywalizacji.
  • Nadal podczas rozgrywki należy dowodzić oddziałem, wydawać polecenia, ustalać ataki.
  • Znika system klas. Zamiast tego pojawia się pełny dostęp do personalizacji żołnierzy (ustalanie zdolności). Można bez problemu łączyć skille żołnierza, inżyniera i biotyka.
  • Celem autorów jest umożliwienie graczom wypróbowanie różnego podejścia do walki bez blokowania opcji.
  • Trzeba jednak wiedzieć, że nadal można tworzyć „specjalizacje” – za odpowiednią liczbę punktów dostaniemy „profil”, który przydzieli premię dla danego stylu rozgrywki.
  • W tytule pojawia się opcja (uwarunkowana fabularnie), dzięki której wyzerujemy licznik zdolności i będziemy mogli na nowo tworzyć bohatera. Autorzy chcą mieć pewność, że każdy stworzy herosa pod własne preferencje.
  • Można dostosować hełm, zbroję, ramiona, ręce, spodnie – opcji będzie więcej niż w trylogii.
  • Znane bronie powrócą, ale otrzymamy również nowe – typu miecze i młoty.

Wrogowie / Środowisko / Crafting

  • Głównym wrogiem są „Kett”
  • W grze powrócą opcjonalne planety, główne miejscówki, misje lojalnościowe
  • Pojazd nazwany został „Nomada”, a autorzy otrzymali specjalny system od twórców NFS-a.
  • Nomada nie jest powolny i uciążliwy jak Mako.
  • Nomada nie ma broni, ale można go dostosowywać – między innymi szybkość, manewry.
  • BioWare nie zamierza powtórzyć błędu z identycznymi miejscówkami i nudnymi planetami.
  • Twórcy przedstawili jedną z planet „Elaaden”, która jest oznaczona jako potencjalny miejsce osiedlenia, ale jej powierzchnia jest niebezpieczna (brak wody, bardzo gorąco). Gracz może zgłosić się do innej Arki z prośbą o pomoc (odnaleźć brakujący statek kolonizacyjny) lub na własną rękę wylądować i sprawdzić miejsce.
  • Planety będą bardzo różnorodne i często mogą posiadać liczne niebezpieczeństwa.
  • Na planetach spotkamy „super bossów”, z którymi spotkania zapamiętamy na długo.
  • Andromeda to nowa galaktyka, więc bohater może ją skanować, sprawdzać lokacje, odblokowywać nowe technologie.
  • W grze otrzymamy możliwość tworzenia wielu rodzajów amunicji, modyfikacji do broni oraz przedmiotów, które nie można znaleźć na Drodze Mlecznej.  
  • Wątki fabularne i misje poboczne pozwolą zwiedzać wiele planet.

Statek

  • Statek nazywa się „Tempest”
  • Podczas jego eksploracji nie trafimy na ekrany wczytywania.
  • Galaktyka mapy powraca, ale tym razem poczujemy większą swobodę w pilotowaniu. Wybierając planetę będziemy mieć świadomość, że podróżujemy w jej kierunku.  
  • Nie będziemy pilotować ręcznie, ale podchodząc na mostek zobaczymy zbliżanie się do planety.
  • Deweloperzy chcą stworzyć płynne przejście ze statku na planetę – bez ekranów wczytywania. Po prostu podejdziemy do włazu, zeskoczymy i możemy eksplorować miejscówkę.

Związki / Postacie

  • Więcej związków niż w jakiejkolwiek grze BioWare – możemy w tej sytuacji spodziewać się mocnego nacisku na romanse.
  • Ze względu na kompilacje, brat nie może dołączyć do naszego zespołu, ale będzie się z nami komunikował i będziemy tworzyć z nim relację.
  • Wiele relacji jest po prostu opcjonalna – w tym wątki rodzinne głównego bohatera.
  • Misje lojalnościowe wracają, ale nie wpłyną na powodzenie zakończenia gry, można je wykonać po ukończeniu historii.

Tryb sieciowy:

  • Tryb oparty o karty.
    W grze pojawią się mikrotransakcje, ale wszystkie elementy odblokujemy bez wydawania gotówki.
  • Można dostosowywać rozgrywkę i przykładowo zmniejszać zdrowie, by zyskać dodatkowe nagrody.
  • BioWare planuje przygotować własne misje z modyfikatorami.
  • W trybie sieciowym gramy jako „Apex Force”, czyli specjalna policja Nexusa.
  • Różni przeciwnicy będą wymagać od nas zastosowania różnych taktyk.
  • Grając w tryb sieciowy otrzymamy korzyści dla kampanii, ale nie będzie to miało wpływu na zakończenie fabuły.
  • System prestiży.

Wybory:

  • Brak systemów Paragon/Renegade
  • Twórcy chcą przygotować więcej niuansów, czy też subtelności, dzięki której gracz będzie mógł wyrażać siebie.
  • W grze pojawi się ponownie system narracyjnych wyborów, ale nie będzie prezentowany przez dwa kolory (niebieski/czerwony), a wybory będą bardziej niejednoznaczne.
  • Podczas dialogów poczujemy, że nie ma tutaj „dobra” i „zła”. Każda decyzja daje plusy i minusy do innych elementów.

Co dalej:

  • Mass Effect: Andromeda nie zamknie uniwersum. Autorzy będą mieć otwartą drogę do tworzenia kolejnych odsłon.
  • W NewGamePlus otrzymamy możliwość zmiany płci.
  • Studio nie chce się aktualnie wypowiadać na temat licznych zakończeń – będzie to „niespodzianka”, która została zrealizowana inaczej niż w przypadku trylogii. 
Źródło: własne

Komentarze (68)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper