Wielkie zmiany w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Twórcy dopracowują tego świetnego shootera

Z każdą kolejną aktualizacją Tom Clancy's Rainbow Six: Siege działa lepiej i oferuje graczom niezapomniane wrażenia. Twórcy postanowili zająć się wieloma elementami produkcji i wielka aktualizacja trafi na konsole już w czwartek. Dzisiaj możecie poznać wszystkie szczegóły.
Aktualizacja 4.3 była zapowiedziana przez Ubisoft kilka tygodni temu. Patch miał trafić na komputery osobiste 12 października, a na konsole po kolejnych sześciu dniach, ale zespół odpowiedzialny za produkt postanowił jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się produkcji. W konsekwencji łatka trafi na PlayStation 4 i Xboksa One już w najbliższy czwartek.
Deweloperzy postanowili ponownie usprawnić infrastrukturę sieciową – Francuzi od wielu miesięcy starają się dopracować netcode i zaoferować graczom jak najprzyjemniejsze zmagania. Najnowszy patch przygotowuje pozycje pod przyszłe łatki i dzięki plikom gracze będą odczuwać mniejsze niedogodności związane z połączeniem.




Zespół postanowił również bardzo poważnie zająć się Caveirą – Operatorka musiała przejść dodatkowe szkolenia, dzięki którym wyeliminowano błąd z przesłuchiwaniami. Warto jednak zauważyć, że Ubisoft w końcu zajmuje się nakładaniem kar za zabijanie swoich kolegów z zespołu:
- Pierwsze przewinienie:
- Tryb swobodny – usunięcie z meczu.
- Tryb rankingowy – blokada na 15 minut, kara -50% do zdobywanych punktów Rozgłosu na 30 minut.
- Drugie przewinienie: blokada dostępu do matchmakingu na 30 minut.
- Trzecie przewinienie: blokada dostępu do matchmakingu na 2 godziny.
- Czwarte przewinienie: blokada dostępu do matchmakingu na 24 godziny.
- Piąte przewinienie: blokada dostępu do matchmakingu na 7 dni.
Zainteresowani powinni zapoznać się również z poniższymi szczegółami, ponieważ twórcy zajęli się usunięciem wielu niedogodności:
Uaktualnienie BattlEye
- Wprowadziliśmy dodatkowe uaktualnienie dla BattlEye. To uaktualnienie nie dodaje żadnych programów do białej listy (whitelist).
Poprawki najważniejszych błędów
Rozgrywka
- NAPRAWIONO – Jeśli drużyna poddaje się na koniec rundy, nie są przyznawane punkty Rozgłosu, doświadczenia ani rankingowe. (Możliwość poddania się wróci w uaktualnieniu 4.3.)
- NAPRAWIONO – Trafienie w głowę podczas strzelania przez ścianę lub barykadę czasami nie jest rejestrowane.
- NAPRAWIONO – Gracze otrzymują błąd [2-0x0000E004], gdy próbują dołączyć do drużyny, w skład której wchodzi gracz z karą za opuszczenie meczu.
- NAPRAWIONO – Przeładowanie zostaje anulowane w chwili przyjmowania pozycji padnij.
- NAPRAWIONO – Gracze nie mogą tworzyć lokalnych gier użytkownika, jeśli serwery są niedostępne.
- NAPRAWIONO – Atakujący, który został wyleczony powyżej 100 procent przez pistolet Doca, otrzymuje 100 punktów obrażeń w chwili wejścia na matę Frost.
- NAPRAWIONO – Gdy drut kolczasty nakłada się na siebie, operatorzy, którzy przykucają mogą się zbyt szybko przemieszczać przez nakładające się sekcje. (Prędkość przechodzenia przez pojedyncze sekcje drutu kolczastego pozostaje bez zmian.)
- NAPRAWIONO – W wypadku P90 hamulec wylotowy ma taki sam model, jak domyślna lufa.
- NAPRAWIONO – Miny kierunkowe czasami zabijają sojuszników.
- NAPRAWIONO – Obrońcy widzą podpisy i słyszą dźwięki podkładania miny kierunkowej.
- NAPRAWIONO – Warunki osiągnięcia zwycięstwa w wypadku gadżetu Kapkana i miny kierunkowej atakujących stawały się niespójne, jeśli urządzenie zabiło zakładnika.
- a Black Eye Camera that has been placed under the Defuser will cause the Attackers to lose.
- NAPRAWIONO – Zniszczenie kamery Cyklop umieszczonej pod rozbrajaczem sprawia, że atakujący przegrywają.
- NAPRAWIONO – Zniszczenie niektórych obiektów sprawia, że przelatują one przez podłogę.
- NAPRAWIONO – Komórki nitro nie powodują uszkodzeń, jeśli zostaną zdetonowane na stole do blackjacka na mapie Jacht.
- NAPRAWIONO – Komórki nitro mogą ranić graczy przez ścianę, nawet jeśli ta nie została zniszczona.
- NAPRAWIONO – Można zadawać obrażenia przez powierzchnię, którą da się zniszczyć, jednocześnie jej nie uszkadzając.
- NAPRAWIONO – Zabicie wroga kierowanego przez SI w chwili, gdy ten wysadza ładunek wyważający sprawia, że wysadzana ściana staje się niezniszczalna.
- NAPRAWIONO – Gdy operator przeskakuje nad przeszkodą, patrząc przez celownik, jego lewa ręka porusza się w niekontrolowany sposób.
- NAPRAWIONO – Ręce operatora czasami nie leżą odpowiednio na trzymanej przez niego broni.
- NAPRAWIONO – W wypadku niektórych broni pochylony uchwyt znajduje się w nieodpowiednim miejscu.
- NAPRAWIONO – Efekty rozbryzgów krwi nie pojawiają się podczas powtórki w wypadku ofiary, która kucała lub zajmowała pozycję leżącą, jeśli została zabita strzałem z pistoletu.
- NAPRAWIONO – Zmiana trybu wyświetlania podczas powtórki sprawia, że ekran robi się czarny.
- NAPRAWIONO – Jeśli zostaniesz rozłączony w chwili zmieniania języka, gra wyświetla czarny ekran.
- NAPRAWIONO – Po przekręceniu broni w osi X, gracze mogą również obracać osprzęt głowy w osi X.
- NAPRAWIONO – Pakiet Navy SEAL jest niedostępny.
- NAPRAWIONO – Pakiet operatorów GSG9 kosztuje tyle samo, ile pakiet operatorów atakujących.
- NAPRAWIONO – Kupno ozdoby Far Cry odblokowuje nieprawidłową ozdobę.
- NAPRAWIONO – Ozdoby Far Cry nie da się odblokować.
Operatorzy
Bandit
- NAPRAWIONO – Jeśli gracz stoi w zasięgu obiektu podłączonego przez Bandita do prądu, efekt ten trwa nawet po zakończeniu rundy.
Buck
- NAPRAWIONO – Strzelba Bucka nie niszczy ścian w taki sposób, aby dało się przez nie przejść.
Capitao
- NAPRAWIONO – Model 3D Capitao nie ma powiek w chwili założenia Żelaznej Maski.
Doc
- NAPRAWIONO – Doc nie otrzymuje punktów za leczenie ani za nadleczenie sojusznika.
IQ
- NAPRAWIONO – Ręce IQ przenikają przez siebie, gdy operatorka zamyka swój gadżet.
- NAPRAWIONO – Gracze, którzy wspinają się po drabinie jako IQ i mają w rękach jej gadżet, po wejściu na szczyt drabiny odczuwają efekt niekontrolowanego cofania postaci.
Jager
- NAPRAWIONO – Na osprzęcie głowy Jagera widać obiekty o niskim poziomie szczegółowości.
- NAPRAWIONO – Jager może zduplikować swój gadżet, wykorzystując słabą jakość połączenia sieciowego.
Mute
- NAPRAWIONO – Zakłócacze Mute’a nie udaremniają odpalenia oślepiaczy na tarczy Blitza.
Rook
- NAPRAWIONO – Głowa Rooka trzęsie się, gdy niesie swoje panele pancerne. (Są ciężkie, ale nie aż tak.)
Sledge
- NAPRAWIONO – Sledge może się przebijać przez ściany i zabijać innych graczy swoim młotem, gdy stoi za rozkładaną tarczą Montagne’a.
Thermite
- NAPRAWIONO – W niektórych wypadkach ładunek termiczny Thermite’a nie niszczy w prawidłowy sposób ścian, które zostały wzmocnione.
Twitch
- NAPRAWIONO – Pilot do drona elektrycznego pozostaje przyklejony do dłoni Twitch po opuszczeniu podglądu drona za pomocą przycisku lub skrótu „Narzędzie do obserwacji”.
- NAPRAWIONO – Drony elektryczne mogą zniszczyć minę kierunkową tylko wtedy, gdy atakują pod konkretnym kątem.
Valkyrie
- NAPRAWIONO – Rzucenie kamery Cyklop na dynamiczny element przedmiotu całkowicie niszczy ten przedmiot. Zniszczenie to jest niewidoczne dla wrogich graczy.
Projekty poziomów
Kanał
- NAPRAWIONO – Można zniszczyć ścianę przy prysznicach na parterze, uzyskując w ten sposób widok na pobliskie schody. Zniszczenie nie jest odwzorowane po obu stronach ściany. (Dzięki temu gracze widzą znaczną część dolnego piętra, a wrogowie nie mogą odpowiadać ogniem.)
- NAPRAWIONO – W pokoju z mapami strzał w podłogę lub wzmocnienie ściany może skutkować zniszczeniem wszystkich gadżetów podłożonych w tym pomieszczeniu.
Oregon
- NAPRAWIONO – Tekstury na rogu okna zabarykadowanego workami z piaskiem znikają, jeśli patrzy się na nie z większej odległości.