Xbox One S zdominował brytyjski rynek; sprzedaż PS4 Slim może rozczarowywać

Wygląda na to, że wizja dosyć odległej premiery Scorpio oraz uwzględnienie odtwarzacza Ultra Blu-ray w Xbox One S bardzo dobrze działa na sprzedaż nowej wersji konsoli Microsoftu.
Wg danych zgromadzonych przez GfK w Wielkiej Brytanii Xbox One S cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. W porównaniu z tygodniem sprzed premiery nowego hardware'u Microsoft notował w dniach 17-24 września prawie 10-krotny wzrost sprzedaży swojej konsoli stacjonarnej. Rok do roku, w analogicznym okresie września, sprzedało się 76% więcej egzemplarzy XOne, niż w 2015 r.
Xbox One S idzie tak dobrze, że konsola w dniach 17-24 września zgarnęła aż 71% obrotów w dziale hardware, w Wielkiej Brytanii. Odchudzonej wersji PS4 powodzi się gorzej. Sprzedaż PS4 Slim odpowiadała tylko za 19% obrotów w dziale hardware na rynku brytyjskim, a sprzedaż PS4 rok do roku osłabiła się aż o 66%.




Jeśli porównać tygodnie premierowe PS4 Slim i XOne S to okazuje się, że konsola Microsoftu mogła pochwalić się o 361% lepszą sprzedażą niż Sony.
Można przypuszczać, że gracze wyczekują obecnie premiery PS4 Pro i wstrzymują się z zakupem "Slimki". Pewne znaczenie w podejmowanych wyborach ma pewnie również kwestia tego, że w XOne S występuje odtwarzacz płyt UHD Blu-ray. Przy takiej cenie sprzętu po prostu opłaca się kupić XOne S osobom, które są głównie zainteresowane filmami, a wcześniej niespecjalnie pasjonowały się graniem.