Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 27.09.2016 08:55
DigitalFoundry sprawdziło działanie PS4 Pro; redakcja nie do końca zadowolona z jakości obrazu 4K
4745V

DigitalFoundry sprawdziło działanie PS4 Pro; redakcja nie do końca zadowolona z jakości obrazu 4K

Sony zaczęło prezentować wybranym redakcjom PlayStation 4 Pro. Jednym z pierwszych zespołów, które mógł na spokojnie przeanalizować jakość wizualną generowaną przez nową konsolę było DigitalFoundry.

Redaktorzy DigitalFoundry sprawdzili jak PS4 Pro radzi sobie z generowaniem grafiki w Call of Duty: Infinite Warfare. Dziennikarze mogli przeanalizować obraz wyświetlany w rozdzielczości z 4K z bliska. Okazuje się, że – tak jak prognozowano w związku z ograniczoną mocą nowego sprzętu – gra nie działa w natywnej rozdzielczości. Konsola używa jednak tak dobrych algorytmów skalowania obrazu (tzw. checker board rendering), że przy statycznych scenach nie sprawia to żadnych problemów. Trochę gorzej jest podobno przy poruszaniu kamerą. Wtedy można zaobserwować pewne drobne artefakty graficzne, wynikające z mechanizmów skalowania obrazu przy obserwowaniu ekranu z bardzo bliskich odległości. Po oddaleniu się od ekranu na normalną odległość na szczęście nie widać tych mankamentów. Redaktorzy zapewniają, że "piksele są ostre i wyraźne", co daje wrażenie, że oglądamy obraz w natywnej rozdzielczości 4K. Ogólny odbiór grafiki jest pozytywny.

Dziennikarze zaznaczyli w swoim tekście, że w przypadku statycznych ujęć kamery Infinite Warfare PS4 Pro nie korzystało z anti-aliasingu na geometrycznych krawędziach. Gra używała tylko rozwiązań "temporal AA". Przy ruszaniu się efekt "ząbkowania" krawędzi nie był obserwowalny.

Wnioski? PS4 Pro może być ciekawą propozycją dla osób z wyświetlaczami 4K, ale reszta graczy nie ma się chyba co napalać na wyraźnie lepszą grafikę. "Różnice graficzne są minimalne - nawet filtrowanie tekstur wygląda prawie identycznie na PS4 i PS4 Pro" – czytamy w tekście DigitalFoundry. Redaktorzy twierdzą, że trudno w tej chwili powiedzieć czy osoby odpalające gry na PS4 Pro na wyświetlaczu 1080p zauważa istotne różnice (największa nadzieja w tym miejscu w potencjalnie lepszym frameracie na PS4 Pro).

Jeśli chodzi o framerate, to Infinite Warfare na obu platformach celuje w 60 fps. Niestety framerate nie jest całkowicie stabilny. W przypadku grania w 4K na PS4 Pro "spadki framerate'u są bardziej zauważalne niż na PS4" (być może jednak można to złożyć na karb grania na innej mapie).



Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-cod-infinite-warfare-on-ps4-pro

Tagi: analiza digitalfoundry grafika PlayStation 4 ps4 pro Sony test