"Gry komediowe mają pole do rozwoju"

Jako miłośnik świata South Park, czuję niedosyt i rozczarowanie po kilku ostatnich sezonach serialu. za to sprawia, że fani mogą liczyć na porządnego dawkę humoru. A tego może im ostatnio brakować.
Senior Producer gry, Jason Schroeder, opowiedział o kulisach powstawania Fractured But Whole, co daje nam nadzieję na to, że produkcja Ubisoftu będzie warta czekania aż do Mikołaja.
W produkcji tytułu pomaga to, że twórcy South Park, Matt Stone i Trey Parker, są graczami, co znacznie ułatwia im komunikację. Co jednak równoważy te okoliczności, to fakt, że Fractured But Whole powstaje w zupełnie innych warunkach niż serial.




Goniące terminy i presja są najlepszymi sposobami na uzyskanie od nich komedii. Co się nie tyczy gry, to że tworzą odcinek South Park w zaledwie 6 dni. To właśnie presja, która sprawia, że piszą ważne i dobrze wymierzone dowcipy. Cykl tworzenia gry jest dla nich wręcz brutalny.
Deweloperzy z Ubisoftu zwrócili uwagę twórcom serialu na to, że dowcipy w grze mogą się rozwijać w dwóch systemach, które wymagają wyczucia balansu między nimi. Zła decyzja może zaważyć o nieprawidłowym wykorzystaniu żartu i go pogrzebać:
Zawsze upewniamy się, że do gry trafia każdy możliwy dowcip. Czasem pytamy chłopaków, czy chcą z tego zrobić gag, czy zbudować wokół tego system? Powinniśmy z tego zrobić dynamiczny segment gry czy coś, co wydarza się raz?
Sytuacja ta rozwiązuje się prościej w 25-minutowym odcinku serialu, lecz gra trwa od ośmiu do dwunastu godzin. Czasem gracze zauważają, że dowcip ich rozśmieszył za pierwszym razem, kiedy na dłuższą metę jest męczący.
Tytuły oparte o humor to wciąż relatywnie nowe pole naszej branży, które jest otwarte do zbadania przez deweloperów:
Gry komediowe zdecydowanie mają pole do rozwoju. Odkryliśmy, że takie gry naprawdę mogą zmusić ludzi do myślenia, bo jesteś w stanie wywrócić ich oczekiwania do góry nogami. Nawet samym kontrolerem: mówimy "wciśnij spusty i obracaj gałki", a oni widzą postać na ekranie kręcącą tyłkiem.
Ubisoft San Francisco wydaje się być spokojne o jakość gry. Schroeder zapewnia nas, że twórcy nieustannie śmieją się do łez ze stworzonych żartów i będą musieli znaleźć sposób na przepchnięcie ich przez klasyfikację.