Prezes Sony Interactive Japan wyjaśnia dlaczego Sony olało PS Vita na E3 2016

PlayStation Vita przewijało się w tle na targach E3 2016, ale Sony zdecydowało się na promocję PS4, zaniedbując swoją kieszonkową konsolę. Atsushi Morita, prezes Sony Interactive Entertainment Japan & Asia postanowił skomentować to posunięcie.
Atsushi Morita powiedział w wywiadzie dla japońskiego serwisu 4Gamer, że o ile PS4 miało powolny start, to gracze z Północnej Ameryki i Europy przekonali się już do nowego sprzętu i kupują go w dużych ilościach (wystarczy wspomnieć, że na całym świecie Sony sprzedało już 40 mln sztuk PS4).
Morita twierdzi, że obecnie branża tworzy najwięcej produkcji dla osób około trzydziestki, którzy wychowywali się z grami i konsolami w domach. Sony uważa, że taka strategia biznesowa i reklamowa się sprawdza. Firma zamierza jednak poświęcić teraz więcej czasu rodzicom, którzy lubią grać razem z pociechami oraz osobom, które są zainteresowane e-sportem. Wszystko po to by zwiększyć sprzedaż PS4.




Co z Vitą? Absencja kieszonsolki Sony na targach E3 2016 wynika z - jak to określił Morita - "małego zainteresowania rynku na Zachodzie". Prezes Sony Interactive Entertainment Japan Asia powiedział, że E3 2016 to impreza przeznaczona głównie dla Stanów Zjednoczonych, a na tym rynku PS Vita rozchodzi się słabo, więc firma wolała skupić się na promocji PS4.
Obecnie Sony stara się popularyzować PS Vita wśród dzieci i młodzieży w Japonii. Prezes Sony Interactive Entertainment Japan Asia nie jest jednak pewny czy powstanie w przyszłości następca PS Vita. Patrząc na to jak zachowuje się obecnie Sony na rynkach zachodnich, możliwe że kolejny handheld mógłby pojawić się tylko w wybranych krajach (przede wszystkim w Japonii, gdzie sprzęt rozchodzi się cały czas dobrze).