"To przestało się opłacać" - prezes Epic Games wyjaśnia czemu studio przeszło na model free-to-play

Redakcja Polygon przeprowadziła w ostatnich dniach ciekawą rozmowę z prezesem Epic Games. Tim Sweeney wyjaśnił, dlaczego studio przerzuciło się na tworzenie gier free-to-play.
W wywiadzie dla Polygon prezes Epic Games powiedział, że w pewnym momencie studio przestało sobie radzić z gwałtownie wrastającymi kosztami tworzenia gier. Sweeney ujawnił, że stworzenie Gears of War z 2006 roku kosztowało 12 milionów dolarów i przyniosło przychód w wysokości 100 mln dolarów. W przypadku Gears of War 3 nie było już tak pięknie. Prezes firmy ocenia, że koszty produkcji wyniosły w przypadku tej strzelaniny ok. 50-60 mln dolarów. Gdyby studiu miało się opłacić stworzenie Gears of War 4, nowa gra musiała by wygenerowac przychodzy w wysokości 100 mln dolarów.
"Zyski się ciągle zmniejszały. Obliczyliśmy, że w przypadku tworzenia Gears of War 4, nasz budżet musiałby wynieść grubo ponad 100 mln dolarów. Gdyby nam się udało, moglibyśmy wyjść na swoje. W innym przypadku musielibyśmy zwijać interes. To sprawiło, że przesunęliśmy nasz obszar działań i zmieniliśny model biznesowy".




Epic Games przerzuciło się całkowicie na model free-to-play w związku z mniejszymi budżetami koniecznym do przygotowania takich produkcji i sporymi prognozowanymi zyskami (z tytułu mikrotransakcji). Obecnie firma przygotowuje Paragon oraz nową edycję . Obie pozycje będzie można pobrać za darmo.