Gracze oszaleli na punkcie Chin przez Black Myth: Wukong. Ojczyzna gry przeżyła turystyczne oblężenie

Gry
457V
Black Myth wukong
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 20:25
PS5 XSX|S PC

Black Myth: Wukong to kolejny w ostatnich latach przykład tego, że gry mogą być nie tylko formą edukacji, ale też zachętą do zgłębiania obcej kultury i wizyty w kraju, w którym produkcja została osadzona. 

Black Myth: Wukong to produkcja, która była wielce oczekiwana przez graczy. Nie dość, że sprzedała się w ponad 20 milionach sztuk, toteż w atrakcyjny sposób przybliżyła miłośnikom gier z całego świata kulturę chińską. Jak się okazuję, miało to wpływ na tamtejszą turystykę. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Kilka dni temu odbyła się konferencja China Game Industry Annual Conference 2025, na której został zorganizowany specjalny panel poświęcony wpływowi gier na gospodarkę. Jak podaje serwis 4Gamer.net, podczas wystąpienia dyrektor generalny organizacji turystycznej w Shanxi, Qingping Gao i kurator wystawy poświęconej produkcji od Game Science, Xuan Xuejen ujawnili, że wydawana w tamtym roku gra rozsławiła prowincję.

Otóż nie dość, że na 36 prawdziwych lokacji, które zostały zeskanowane i odtworzone w grze, 27 pochodzi z Shanxi, to sprawiły, że stała się ona chętnie odwiedzanym miejscem przed turystów. Z raportu wynika, że przez mniej więcej dwa miesiące od premiery wzrosła sprzedaż biletów umożliwiających odwiedzenie takich miejsc jak świątynia Tiefo w Gaoping, klasztor Qianfo czy groty Yungang do 166 milionów juanów (około 92,6 miliona złotych).

Co więcej, miało to znaczący wpływ na branże pokrewne takie jak hotelarstwo, gastronomię, transport czy handel detaliczny. Szacuje się, że noclegi, jedzenie i transport turyści wydali ok. 121,5 miliona złotych.

Popularność Black Myth Wukong zaowocowała również tym, że wskaźnik wyszukiwań hasła „Turystyka w Shanxi” wzrósł o 3178% rok do roku, a liczba wyświetleń powiązanych tematów w mediach społecznościowych przekroczyła 40 miliardów.

Co ciekawe, dane demograficzne wskazują, że 80% osób, które wybrały się do Muzeum Sztuki Chińskiej na organizowaną od kwietnia do lipca wystawę poświęconą Black Myth: Wukong nie miało ukończonych 18 lat, a 60% nie skończyło nawet 16. roku życia i była to dla nich pierwsza obejrzana wystawa sztuki. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.

Źródło: Automaton-Media / 4Gamer.net

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper