Hit Xbox na porównaniu grafiki PS5 z PS5 Pro. Zaskakujące różnice w animacji
Śmiało można powiedzieć, że losy Microsoft Flight Simulator 2024 odmieniają się dzięki premierze aktualizacji Sim Update 4.
Dzięki SU4, gra sprawiająca od premiery w listopadzie 2024 roku masę problemów, bardzo wypiękniała na konsolach, a na PC uzyskała znacznie wyższą wydajność niż z poprzednimi aktualizacjami. Śmiało można powiedzieć, że Sim Update 4 to przełom w procesie naprawiania Microsoft Flight Simulator 2024. Więcej na temat bardzo wyraźnego wzrostu wydajności na PC pisaliśmy tutaj.
Jak sytuacja wygląda w najnowszej edycji gry, czyli na PS5 Pro i PS5? Tematem zajęla się redakcja ElAnalistaDeBits, która wykonała świetne porównanie grafiki i animacji na PS5 Pro i PS5.
Okazuje się, że posiadacze PS5 nie mają się czego wstydzić. Microsoft Flight Simulator 2024 działa na PS5 po prostu w nieco niższej rozdzielczości natywnej od PS5 Pro. Oprócz tego różnice między dwoma wersjami są trudne do zauważenia. PS5 Pro zapewnia odrobinę większy promień rysowania obiektów, co widać w 1:50 nagrania. Są to jednak różnice, które dostrzega się tylko na bezpośrednich porównaniach, takich jak ten materiał.
Co może dziwić to odblokowany framerate wyłącznie na PS5. W przelocie nad Nowym Jorkiem (2 minuta nagrania) oraz nad dzikimi terenami (6 minuta) standardowy model PS5 generuje 29-38 fps, podczas gdy PS5 Pro trzyma zablokowane 30 fps. Niekoniecznie jest to korzystne dla PS5, bo gdy schodzimy poniżej zakresu VRR wyświetlacza najczęściej lepiej dla odczucia płynności animacji, by gra trzymała 30 fps.