Reżyser Resident Evil Requiem zaskoczył: „To jak dwie osobne gry”. Co miał na myśli?
Capcom potwierdził, że kampanie Leona i Grace będą niemal równo podzielone, a różnice między bohaterami są tak duże, że zmieniają dynamikę całej gry.
Po miesiącach przecieków i „udawanej tajemnicy”, The Game Awards 2025 wreszcie ujawniło, że Leon S. Kennedy jest drugą grywalną postacią w Resident Evil Requiem. Teraz, gdy sprawa jest już oficjalna, reżyser gry Akifumi Nakanishi w rozmowie z Automatonem opowiada, jak zaprojektowano rozgrywkę bohaterów – i jak bardzo różnią się ich sekcje.
Nakanishi potwierdził, że czas gry Leona i Grace będzie „prawie równy”, obalając wcześniejsze plotki o dominacji jednej kampanii. Co więcej, struktura tytułu ma przypominać Resident Evil: Revelations, ale zamiast duetu Chris–Jill gracze dostaną kontrastowe doświadczenia Leona i Grace. Leon został zaprojektowany w duchu Resident Evil 4, podczas gdy Grace czerpie mechanicznie z Resident Evil 2, co oznacza zupełnie odmienne tempo, sposób walki i napięcie.
Według Nakanishiego ta różnorodność działa na korzyść gry:
To prawie jak dwa tytuły połączone w jeden, z zupełnie innymi rodzajami napięcia. Obawialiśmy się, że gracze mogą nie nadążyć, ale teraz czujemy, że kontrast nadaje całości wyjątkowy rytm.
Krótki fragment rozgrywki z Leonem sugeruje, że jego obecność wynagrodzi miesiące spekulacji – a fani serii już szykują się na skok w oba „gorące i lodowate” segmenty historii.