Divinity od twórców Baldur’s Gate 3 na nowych materiałach. Twórcy zdradzają pierwsze szczegóły
Fani Baldur’s Gate 3 nie mogą przejść obojętnie obok tej gry. Divinity zostało zaprezentowane na bardzo efektownych materiałach.
Podczas The Game Awards zobaczyliśmy mroczny zwiastun Divinity, a teraz Larian Studios odsłania pierwsze konkrety dotyczące nowej produkcji. Materiały są ciężkie w tonie, pełne niepokoju i wyraźnie pokazują, że twórcy Baldur’s Gate 3 celują w znacznie bardziej posępną, dojrzałą wizję fantasy. To zapowiedź RPG-a, który ma nie tylko zachwycać skalą, ale też emocjonalnie przytłaczać.
Nowe Divinity zabierze graczy ponownie do świata Rivellon, ale tym razem w zupełnie nowym rozdaniu. Bogowie zamilkli, kraina krwawi, a w cieniu rodzą się nieznane dotąd moce. Larian Studios nie ukrywa ambicji – to ma być ich największa i najbardziej złożona gra w historii, projekt, w którym studio zbiera wszystkie doświadczenia z poprzednich lat i łączy je w jeden, spójny fundament.
Twórcy podkreślają, że Divinity jest nową grą i nie wymaga znajomości wcześniejszych produkcji studia. Jednocześnie fani Divinity: Original Sin oraz Divinity: Original Sin II odnajdą tu ciągłość świata, motywów i lore, co ma dać im dodatkową warstwę satysfakcji. To wyraźny sygnał, że Larian chce pogodzić nowych graczy z weteranami, nie zamykając się na żadną z tych grup.
Swen Vincke, założyciel studia i reżyser gry, wprost przyznaje, że mimo długiej historii marki, jest to pierwsza gra zatytułowana po prostu „Divinity”. Według niego to moment kulminacyjny dla zespołu – punkt, do którego Larian konsekwentnie dążyło od lat.
Mimo że serię tworzymy od dawna, jest to nasza pierwsza gra zatytułowana po prostu Divinity. Jesteśmy gotowi, by sprowadzić wszystkie nasze dotychczasowe dokonania w jedno miejsce. Oznacza to początek czegoś z większym rozmachem, głębią i bliskością niż wszystko, co do tej pory stworzyliśmy. Zmierzaliśmy do tej chwili, odkąd wzięliśmy nasz los we własne ręce. To Divinity, które zawsze chcieliśmy zrobić – i które wam sprawi graczom masę frajdy.
Twórca podkreśla, że studio jest gotowe przenieść wszystko, czego nauczyło się wcześniej, do jednego projektu i zaproponować RPG-a o niespotykanej dotąd głębi, skali i intymności opowieści.
Divinity
Na ten moment nie ujawniono platform ani daty premiery, ale materiały i ton zapowiedzi jasno sugerują, że Larian Studios nie zamierza iść na kompromisy. Divinity ma być brutalne, dojrzałe i pełne trudnych wyborów – dokładnie takie, jakiego mogą oczekiwać fani Baldur’s Gate 3. Jeśli to faktycznie „Divinity, które zawsze chcieli stworzyć”, to przed nami jeden z najważniejszych RPG-ów nadchodzących lat.