Hideki Kamiya żałuje jednej decyzji. Resident Evil 2 mógł wyglądać zupełnie inaczej

Gry
304V
Resident Evil 2
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 17:30

Hideki Kamiya, reżyser klasycznego Resident Evil 2 (PSX), otwarcie przyznał się do błędu popełnionego podczas produkcji gry.

W wiadomości zamieszczonej na platformie X nazwał siebie „egoistycznym idiotą”, który planował usunąć wszystkie postacie z pierwszej części z sequela.

Dalsza część tekstu pod wideo

W pierwotnej wersji RE2, znanej jako Biohazard 1.5,  Hideki Kamiya zamierzał stworzyć całkowicie nową historię bez jakichkolwiek połączeń z oryginałem.

„Nie brałem pod uwagę uczuć graczy. Chciałem przedstawić własną wizję kontynuacji” - tłumaczy twórca. Projekt był ukończony w 60-80%, gdy do zespołu dołączył scenarzysta Noboru Sugimura. To właśnie on przekonał młodego Kamiye do zmiany podejścia.

„Zdenerwował się na mnie pytając dlaczego nie uwzględniasz postaci z poprzedniej gry? Wtedy dodałem Claire, siostrę Chrisa” - wspomina reżyser. Ta decyzja ocaliła projekt, a Claire Redfield stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych bohaterek serii.

Biohazard 1.5 nigdy oficjalnie nie ujrzał światła dziennego, choć z danych, które wyciekły do sieci, fani pracują nad odtworzeniem tej wersji. Z kolei Resident Evil Requiem, Resident Evil Village i Resident Evil 7: Biohazard zadebiutują na konsoli Nintendo Switch 2 już 27 lutego 2026 roku.

Źródło: nintendolife.com

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper