Hideki Kamiya żałuje jednej decyzji. Resident Evil 2 mógł wyglądać zupełnie inaczej
Hideki Kamiya, reżyser klasycznego Resident Evil 2 (PSX), otwarcie przyznał się do błędu popełnionego podczas produkcji gry.
W wiadomości zamieszczonej na platformie X nazwał siebie „egoistycznym idiotą”, który planował usunąć wszystkie postacie z pierwszej części z sequela.
W pierwotnej wersji RE2, znanej jako Biohazard 1.5, Hideki Kamiya zamierzał stworzyć całkowicie nową historię bez jakichkolwiek połączeń z oryginałem.
„Nie brałem pod uwagę uczuć graczy. Chciałem przedstawić własną wizję kontynuacji” - tłumaczy twórca. Projekt był ukończony w 60-80%, gdy do zespołu dołączył scenarzysta Noboru Sugimura. To właśnie on przekonał młodego Kamiye do zmiany podejścia.
僕は当時ユーザーの気持ちを考えない身勝手なクソ馬鹿だったので、2を作るに当たって「前作キャラは全員外して一新しよう」という方針を立てました…
— 神谷英樹🍀 Hideki Kamiya🍀 (@HidekiKamiya_X) December 9, 2025
結局それはバイオ1.5として闇に葬られ、その後加入した杉村先生に「なぜ前作キャラを出さないんだ!」と怒られて、クリスの妹クレアを設定しました… https://t.co/4DnzWjOnvc
„Zdenerwował się na mnie pytając dlaczego nie uwzględniasz postaci z poprzedniej gry? Wtedy dodałem Claire, siostrę Chrisa” - wspomina reżyser. Ta decyzja ocaliła projekt, a Claire Redfield stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych bohaterek serii.
Biohazard 1.5 nigdy oficjalnie nie ujrzał światła dziennego, choć z danych, które wyciekły do sieci, fani pracują nad odtworzeniem tej wersji. Z kolei Resident Evil Requiem, Resident Evil Village i Resident Evil 7: Biohazard zadebiutują na konsoli Nintendo Switch 2 już 27 lutego 2026 roku.