Capcom wskrzesi kilka legendarnych marek. Wydawca wiąże plany z kultowymi seriami, aby osiągnąć ważny cel
Fani serii Devil May Cry, Mega Man i Ace Attorney mogą się spodziewać tego, że w najbliższych latach doczekają się kolejnych pozycji rozwijających marki.
Capcom opublikował nowy raport. Z podanych danych wynika, że mimo iż firma posiada kilka bardzo dochodowych marek, które rokrocznie dostarczają masę pieniędzy, to nie wystarcza do osiągnięcia sprzedażowego celu.
Capcom chce sprzedawać rocznie 100 milionów egzemplarzy gier. Mimo iż najbardziej dochodowymi seriami są obecnie Resident Evil, Street Fighter i Monster Hunter, generowane przez nich wyniki nie wystarczą, aby osiągnąć zakładany pułap.
W nadchodzących latach Capcom zamierza umieścić w swych planach wydawniczych serie, które, mimo iż sprzedały się w milionach sztuk, w ostatnich latach były nieco zaniedbane przez wydawcę. W raporcie (na stronie 28) została umieszczona wypowiedź prezesa, Haruhiro Tsujimoto. Zapowiedział on, że Devil May Cry, Mega Man i Ace Attorney otrzymają w przyszłości nowe odsłony, remake'i oraz porty, aby powiększyć bazę fanów i wzmocnić siłę tych IP, aby stały się głównymi franczyzami.
W Capcom, naszym celem jest utrzymanie naszego KPI na poziomie 10% lub więcej rocznego wzrostu zysku operacyjnego wraz z naszym długoterminowym celem rocznej sprzedaży oprogramowania na poziomie 100 milionów sztuk. Aby zwiększyć nasze szanse na sukces, pracujemy nad rozwiązywaniem wyzwań biznesowych, poszczególnych problemów. Nasze wysiłki koncentrują się na podstawowych IP, takich jak franczyzy Resident Evil, Monster Hunter i Street Fighter, oraz na planowaniu głównych odsłon serii, sequeli, remake’ów, nowych marek IP i portów treści na najnowszy sprzęt. Konsekwentnie wydajemy dwa do trzech głównych nowych tytułów każdego roku, ale zdajemy sobie sprawę z potrzeby rozwijania naszej oferty w przyszłości. Capcom jest właścicielem wielu popularnych na całym świecie marek, takich jak Mega Man, Devil May Cry i Ace Attorney. Naszym celem jest poszerzenie naszej bazy użytkowników i poprawa naszych wyników poprzez nowe wydania, remake'i i porty tytułów z tych serii na nowy sprzęt. Poprzez zwiększenie siły marki i kultywowanie lojalnych baz fanów, rozwiniemy je w podstawowe IP.
Warto zauważyć, że dziś klientami Capcomu nie są jedynie zaangażowani gracze, którzy od lat obcują z produktami firmy lub śledzą branżowe nowości, ale też osoby, które nigdy nie grały w gry Capcomu a sięgają po tytuły mobilne. Dlatego obecna strategia skupia się na dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców, również fanów filmowych i serialowych adaptacji gier.