OD od Hideo Kojimy to „coś czego nigdy wcześniej nie widziano”. Physint przesunie granice między grą a filmem

Gry
1511V
OD Hideo Kojima
AlbertWokulski | Dzisiaj, 08:20
PS5 XSX|S PC PS6

Hideo Kojima przygotowuje dwie wielkie produkcje. Na premiery OD i Physint musimy zaczekać, ale Japończyk w ostatnim wywiadzie poruszył temat gier i kolejny raz twórca wypowiada się o projektach w dość enigmatyczny sposób.

W tym roku Hideo Kojima dostarczył na PlayStation 5 Death Stranding 2, a produkcja została bardzo dobrze przyjęta przez graczy oraz dziennikarzy. Twórca ponownie udowodnił, że potrafi tworzyć nieoczywiste, autorskie i pełne emocji światy. Nie jest też tajemnicą, że już pod koniec tygodnia możemy zobaczyć kolejny zwiastun gry podczas The Game Awards - najwyższy czas na zaprezentowanie wersji na PC.

Dalsza część tekstu pod wideo

W rozmowie z Ananweb JP Hideo Kojima przeszedł jednak do dwóch innych tytułów - OD Knock oraz Physint. Japończyk przyznał, że już pierwszy zwiastun OD wywołał spore poruszenie, ale sam projekt jest czymś znacznie bardziej nietypowym, niż mogłoby się wydawać.

Jak stwierdził, „na podstawie trailera można pomyśleć, że to typowy horror, ale to coś, czego nigdy wcześniej nie widziano”. Hideo Kojima zaznaczył, że wcześniej wprowadzał dziwne pomysły do gier, lecz fundamenty rozgrywki pozostawały znajome. Tym razem jego zespół próbuje „przesunąć sam model usługi”. W trailerze mają znajdować się wskazówki sugerujące kierunek projektu, jednak reżyser przyznaje, że sam nie wie, czy całość ostatecznie się powiedzie.

Znacznie bardziej konkretnie Kojima mówi o Physint, które sam określa jako produkcję, jaką mógłby stworzyć „instynktownie”. Twórca opisuje klasyczne założenia skradanki - infiltracja, unikanie wykrycia, eliminowanie przeciwników- lecz zaznacza, że „właśnie tego chce uniknąć”. Physint ma być tytułem, który przesunie granicę między filmem a grą, korzystając z „nowego triku” oraz angażując osoby z branży filmowej nie tylko w obsadzie, ale też w samym procesie tworzenia.

Hideo Kojima podkreśla, że tematyka projektu może stać się rzeczywistością szybciej, niż się nam wydaje, biorąc pod uwagę tempo zmian społecznych. To zarazem jego kolejne wielkie „szpiegowskie” przedsięwzięcie i pierwsza oficjalnie potwierdzona gra zmierzająca na PlayStation 6.

W dalszej części wywiadu twórca zdradza, że nie zamierza ograniczać się wyłącznie do gier. Chciałby nakręcić film lub stworzyć markę, która byłaby rozwijana od razu jako film. Kojima wspomina również współpracę z Niantic Spatial i mówi o nadchodzącej erze rozrywki wykraczającej poza ekran smartfona. Jednocześnie zaznacza, że nie wyobraża sobie życia w trybie półemerytalnym - chce tworzyć, eksperymentować i pracować nad nowymi pomysłami bez przerwy.

Źródło: Twistedvoxel

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper