Mark Cerny zaprojektował jedną z najlepszych konsol w historii Sony. Wszystko zaczęło się od jednego pytania

Gry
644V
PlayStation / Sony
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 15:36

Mark Cerny, legendarny architekt PlayStation 4 i PlayStation 5, ujawnił w podcaście „My Perfect Console” prowadzonym przez Simona Parkina fascynującą historię o tym, jak zaprojektował PS4. Wszystko zaczęło się od prostego pytania skierowanego do kierownictwa firmy.

Po odejściu Kena Kutaragiego, Sony desperacko szukało kogoś, kto zaprojektuje nową konsolę. Mark Cerny zauważył, że idealny kandydat musi mówić po japońsku, znać się na grach, oprogramowaniu i hardware. Kiedy narysował diagram Venna skupiając na nim wspomniane kompetencje, wszystkie koła przecinały się w jednym punkcie - i wskazywały na niego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mark Cerny wspomina, jak zwrócił się do ludzi z Sony, w tym do Shu Yoshidy: „A co gdybym to ja został architektem kolejnej konsoli?”. Ku jego zdziwieniu, ówczesny szef PlayStation Kaz Hirai zgodził na to, aby zaprojektował PS4.

W podcaście wspomniano też o jego wyjątkowym podejściu, które polegało na rozmowach z ponad 150 deweloperami, aby zrozumieć ich potrzeby. To była nowość - wcześniej konsole projektowano w tajemnicy, aby uniknąć przecieków. Cerny przyznał też, że ma wiele świetnych historii do opowiedzenia, ale nie może ich ujawnić do czasu, aż nie przejdzie na „bezpieczną emeryturę”.

Sekret sukcesu PS4? To debuggery, analizatory wydajności i kompilatory. Umożliwiły one programistom osiągnąć lepszą produktywność i wykorzystać pełnię możliwości oraz potencjał nowego sprzętu. Mark Cerny pracuje obecnie nad PS6 we współpracy z AMD, wykorzystując wciąż tę samą sprawdzoną filozofie.

Źródło: pushsquare.com

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper