To najszybciej sprzedający się Silent Hill w historii! Konami ujawnia sekret sukcesu
Silent Hill f to najnowsza odsłona kultowej serii psychologicznych horrorów Konami. A najnowsze dane wskazują, że jest to najszybciej sprzedająca się gra w historii marki, a powód tak dużego zainteresowania tytułem zaskoczy wielu graczy.
Jak się okazuje Silent Hill f swoją świetną sprzedaż zawdzięcza… fali memów, fanartów oraz teorii fanowskich, które utrzymały zainteresowanie tytułem na długo po premierze.
W wywiadzie dla Dengeki Online reżyser Motoi Okamoto i scenarzysta Ryukishi07 wyjaśnili fenomen sukcesu gry, który zaskoczył samych twórców.
Okamoto przyznał, że w porównaniu do remake’u Silent Hill 2, najnowsza odsłona przyciągnęła znacznie więcej graczy na całym świecie, a trend jest szczególnie widoczny w Japonii. Według niego kluczem może być intrygująca fabuła i viralowe memy, które wzbudziły ciekawość odbiorców.
#サイレントヒルf まぁそう言わずに(Cパート…)、狐の嫁入り後も元気に雛子無双してほしい…3.5
— ひか (@nanathuika) November 23, 2025
※いい夫婦の日(2日遅刻)
※狐の嫁入り後なのでガッツリ寿雛です https://t.co/xY1Pl9a2xe pic.twitter.com/dQgH3Soh6q
Reżyser podkreśla, że w erze szybkiego przepływu informacji i błyskawicznego wypalania się hype’u, gry które przetrwają długoterminowo to te, które inspirują do teorii, analiz i tworzenia fanartów postaci.
Ryukishi07 wyjaśnił, że tradycyjnie horrory psychologiczne stawiają na małomównych, zamkniętych w sobie bohaterów, aby gracz mógł się w nich całkowicie zanurzyć. Problem w tym, że takie postacie - choć mają swoją mroczną charyzmę - są z natury trudne, aby można był zbudować wokół nich hype.
1のリメイクは予想外でしたわ
— ronununu (@ronunununu) June 12, 2025
楽しみに待ってます#silenthill #silenthillf #サイレントヒルf pic.twitter.com/EJqTtXJZYq
Scenarzysta zaznacza, że nowe podejście w „Silent Hill f” nie musi być wzorcem dla całej serii, ale ma pokazać różnorodność jaką marka może oferować, zachowując przy tym swoją esencję.