Dan Houser ujawnił prawdę o odejściu z Rockstar Games. Praca nad grami AAA przerosła scenarzystę GTA

Gry
584V
Twórca marki Grand Theft Auto nie skończył z grami. Dan Houser zakłada studio po odejściu z Rockstar
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 16:30

Chociaż cały świat czeka na GTA VI, kolejna odsłona słynnej serii nie będzie taka sama, gdyż za opracowanie historii nie odpowiada już Dan Houser. Po latach od swojego odejścia, znany scenarzysta postanowił ujawnić, dlaczego rozstał się z Rockstar Games. 

Dan Houser to nazwisko znane każdemu fanowi serii Grand Theft Auto i nie tylko, gdyż to on począwszy od wydanego w 1997 roku Grand Theft Auto: London 1969, odpowiadał za przygotowanie fabuły kolejnych odsłon, a także innych gier Rockstar Games takich jak L.A Noire.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niestety, dwa lata po premierze Red Dead Redemption 2 postanowił rozstać się z cenioną ekipą, co do dziś wydaje się sporym zaskoczeniem. Nie tak dawno temu pojawiły się doniesienia, jakoby Dan Houser miał opuścić Rockstar Games z powodu konfliktu ze współzałożycielem i jednocześnie swoim bratem, Samem Houserem. Tymczasem wygląda na to, że prawda jest nieco inna, wręcz prozaiczna. 

Z racji tego, że twórca promuje obecnie swoją debiutancką powieść A Better Paradise, udzielił on wywiadu dla amerykańskiego Radio 4. W trakcie rozmowy ujawnił on, że powodem opuszczenia Rockstar Games było wypalenie zawodowe

Projekty są naprawdę długie i trudne, a ich ukończenie zajmuje dużo czasu. To może być trudna podróż, żeby stworzyć coś na taką skalę, z tak wieloma ruchomymi elementami, mając do dyspozycji 450 000 linijek dialogu i tyle samo innych rzeczy, które próbuje się ze sobą połączyć. To ogromne doświadczenie produkcyjne, które pochłania cały twój czas przez wiele lat i nie wiedziałem, czy mam w sobie siły na kolejną taką grę.

Źródło: RockstarINTEL

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper