60 fps, ale tylko gdy nie pada deszcz i "niegrywalne sterowanie". Nowe wyścigi na konsolach
Od dwóch donosiliśmy, że sytuacja z Project Motor Racing nie wygląda dobrze. I niestety potwierdziły się niepokojące informacje.
Project Motor Racing mierzy się z wielką krytyką. Nie najlepiej wyglądają pierwsze oceny dziennikarzy, a na Steam gra startuje z "w większości negatywną" średnią.
Jak Project Motor Racing działa na konsolach? Możemy się już o tym przekonać dzięki materiałowi wideo od Fuzion Xbox Testing.
Tytuł oferuje na konsolach wyraźnie uproszczoną grafikę względem PC (choć na komputerach też można mówić o przestarzałej oprawie), ale wygląda na to, że przynajmniej płynność animacji jest wysoka przy słonecznej pogodzie. Gra działa wtedy bez żadnych problemów w 60 fps na XSX, a spadki klatkażu są sporadyczne.
Niestety nie wszystko udało się tutaj zoptymalizować, bo Project Motor Racing łapie zadyszkę podczas rywalizacji w deszczowej aurze, co widać od 6 minuty nagrania. Animacja potrafi wtedy spadać nawet w okolice 35 fps, a framerate stabilizuje się na poziomie 50 fps, nigdy nie sięgając 60 klatek na sekundę. Spodziewamy się dokładnie takich samych wyników na PS5. Spore rozczarowanie.
Niepokojące są też doniesienia o złej obsłudze gry z konsolowym kontrolerem. Według Ericship takie sterowanie jest prawie niegrywalne, pomimo długiego grzebania w opcjach. Przedwczoraj pojawiła się też krytyka tragicznego wsparcia kierownic w wersji na PS5.