Nowy Splinter Cell nie powstawał. Producent XDefiant wyjaśnia zamieszanie po ostatnich doniesieniach

Gry
340V
XDefiant
Igor Chrzanowski | Dzisiaj, 16:48
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Ostatnio całą naszą branżę obiegła wiadomość, według której miało okazać się, że niedoszły pogromca Call of Duty od Ubisoftu, miał być pierwotnie grą z serii Splinter Cell.

Jest to dość poważna plotka, pokazująca iż Ubisoft miał mieć dosłownie ślepą żądzę podążania za sukcesem Call of Duty, co ostatecznie okazało się dla firmy zgubne, albowiem po początkowym dużym zainteresowaniu, XDefiant zostało oficjalnie ukatrupione, a zespół zlikwidowany. Dlaczego zatem poświęcono Sama Fishera na rzecz czegoś takiego?

Dalsza część tekstu pod wideo

Cóż, Mark Rubin, producent odpowiedzialny za XDefiant powiedział wprost - to bzdura. Plotka ma być wyssana z palca, a Ubisoft w tamtym czasie nie pracował nad grą z serii Splinter Cell, tylko nad zupełnie innym, bardzo ambitnym projektem. Nie zdradzono jednak nad jakim, ale z całą pewnością nie była to produkcja, o jakiej mówili informatorzy Bloomberga.

Wierzycie w takie wyjaśnienia, czy rzeczony deweloper raczej chroni własne dobre imię?

Widziałem plotkę z Bloomberga, że pracowaliśmy nad grą Splinter Cell, zanim przerzuciliśmy się na XDefiant. Mogę powiedzieć, że to nieprawda. Kiedy dołączyłem do Ubisoftu, pracowali już od roku nad bardzo ambitną grą, która jednak miała problem ze znalezieniem „frajdy”. I nie była to gra Splinter Cell. Potem ją anulowałem i pozwoliłem zespołowi zaproponować dowolne pomysły na nowe projekty. Było kilka naprawdę fajnych, ale uznałem, że zakres i trudność były zbyt duże przy niektórych koncepcjach, więc zostaliśmy przy arenowym shooterze – i tam szybko znaleźliśmy zabawę.

Więc nie, nie porzuciliśmy Splinter Cell, aby zrobić XDefiant. Może myśleli o Splinter Cellu zanim się pojawiłem, ale za mojej kadencji coś takiego nigdy nie istniało. Z mojego doświadczenia wynika, że Ubisoft jest bardzo otwarty na to, co chce robić studio, co jest świetne – choć żałuję, że nie mogliśmy korzystać z zewnętrznych silników.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do XDefiant.

Źródło: X/Twitter

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper