Starcie gigantów trwa. Dyrektor Disneya zapowiada długą walkę z YouTube
Konflikt między Disneyem a YouTube TV wchodzi w kolejny tydzień, a porozumienie wciąż jest daleko.
W rozmowie z CNBC dyrektor finansowy Disneya Hugh Johnston potwierdził, że negocjacje z Google’em w sprawie umowy dystrybucyjnej trwają i że firma jest „w pełni przygotowana” na długie starcie.
Od końca października kanały ABC, ESPN i inne stacje należące do Disneya pozostają niedostępne dla ponad 10 milionów abonentów YouTube TV – obecnie trzeciego największego dostawcy telewizji płatnej w USA. Brak transmisji z kluczowych wydarzeń sportowych, w tym meczów NFL i spotkań akademickiej ligi futbolu, spowodował już spadek oglądalności o ponad 20 procent w niektórych relacjach.
Johnston odrzucił sugestie, że przewaga technologiczna i skala działania Alphabetu dają YouTube TV większe możliwości w negocjacjach.
To kwestia klientów – a dziś to użytkownicy YouTube cierpią, bo tracą dostęp do najważniejszych treści sportowych w środku sezonu. Myślę, że to nam daje pewną przewagę, bo widzowie mają alternatywy.
– powiedział.
Choć nie ujawnił szczegółów rozmów, potwierdził, że obie strony pozostają przy swoich warunkach i nie widać rychłego końca sporu.