Nowy Steam Controller wygląda dziwnie? Valve ujawniło wszystkie konkrety kontrolera

Gry
1047V
Steam Controller
AlbertWokulski | Dzisiaj, 19:51
PC

Valve potwierdziło przecieki i zaprezentowało także nowy pad. Steam Controller wygląda dość... dziwnie, ale podobno urządzenie ma zapewnić świetną rozgrywek.

Valve oficjalnie odsłoniło nową generację Steam Controllera, potwierdzając wcześniejsze przecieki o powrocie tego nietypowego pada. Urządzenie jest częścią nowej rodziny sprzętów Steam, a jego prezentacja towarzyszyła ogłoszeniu Steam Machine. Pad z miejsca zwraca uwagę niecodziennym wyglądem, ale – jak zapewnia producent – pod obudową kryje się sprzęt zaprojektowany z myślą o jak najlepszych wrażeniach z grania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowy Steam Controller został stworzony, by działać praktycznie wszędzie tam, gdzie dostępny jest Steam – na PC, Steam Decku, Steam Machine, a nawet w środowisku VR dzięki technologii śledzenia przez Steam Frame.

Urządzenie wykorzystuje Steam Controller Puck, który pełni podwójną funkcję: to bezprzewodowy przekaźnik 2.4 GHz z ultraniskim opóźnieniem (ok. 8 ms) oraz magnetyczna stacja dokująca. Pad łączy się z puckiem jednym kliknięciem, a ładowanie akumulatora o pojemności 8,39 Wh zapewnia do 35 godzin pracy na jednym cyklu.

Valve postawiło na innowację i trwałość. Nowy kontroler korzysta z magnetycznych drążków TMR nowej generacji, które gwarantują precyzyjny ruch i wysoką odporność na zużycie. Drążki są też pojemnościowe, co pozwala na intuicyjne sterowanie ruchem. W połączeniu z żyroskopem 6-osiowym i czujnikiem chwytu gracz może aktywować lub dezaktywować celowanie żyroskopowe samym dotykiem. To rozwiązanie pozwala zachować precyzję przy dynamicznych tytułach FPS czy symulatorach.

Haptyka również przeszła duży skok jakościowy. Pad ma cztery silniczki wibracyjne, z czego dwa są umieszczone pod panelami dotykowymi, a kolejne dwa w uchwytach. Efekt? Wibracje o wysokiej dokładności, które mogą odwzorowywać różne typy powierzchni i napięcia broni. Dwa panele dotykowe (34,5 mm każdy) działają jak hybryda touchpada i myszki – umożliwiają precyzyjne sterowanie w grach nieprzystosowanych do padów, zwłaszcza strategiach i tytułach PC-owych.

undefined

Definiujące cechy Steam Controllera

  • Podłącz Steam Controller Puck i graj - 1 urządzenie, 2 zadania: jest to bezprzewodowy przekaźnik zapewniający szybkie i stabilne połączenie z twoim Steam Controllerem. To także stacja ładowania łącząca się ze Steam Controllerem magnetycznie, a towarzyszy temu satysfakcjonujące kliknięcie. Wolisz korzystać z Bluetooth lub USB? Te technologie Steam Controller również obsługuje.
  • Magnetyczne drążki nowej generacji - Steam Controller jest wyposażony w magnetyczne drążki korzystające z technologii TMR, które zostały zaprojektowane pod kątem ulepszonych wrażeń dotykowych, reakcji oraz długotrwałej niezawodności. Obsługują one również pojemnościowe wykrywanie dotyku, by umożliwić sterowanie ruchem.
  • Wibracje o wysokiej dokładności - Mocne silniczki Steam Controllera są w stanie przetworzyć złożone przebiegi fal dla uzyskania wciągających i wiernie odwzorowanych drgań.
  • Żyroskop w chwycie - Nazywamy to czujnikiem chwytu i jest to nowy element sterowania dla Steam Controllera, który umożliwia działanie żyroskopu z dotykiem pojemnościowym. Przytrzymaj i zwolnij, by włączyć i wyłączyć celowanie żyroskopem. Możesz także skonfigurować go jak każdy inny przycisk.

Valve zachowało wszystkie elementy, których oczekują gracze: pełny zestaw przycisków (A, B, X, Y), spusty i bumpery analogowe, cztery tylne przyciski chwytu oraz menu szybkiego dostępu do powiadomień, listy znajomych czy czatu Steam. Centralnie umieszczony przycisk Steam odpowiada jednocześnie za zasilanie oraz błyskawiczny dostęp do biblioteki czy sklepu. Wszystkie elementy można konfigurować dzięki Steam Input, co oznacza tysiące dostępnych schematów sterowania stworzonych przez społeczność i pełną kompatybilność z konfiguracjami ze Steam Decka.

undefined

Dodatkowo: wszystkie elementy sterowania, których oczekujesz

  • Kontrola i komfort - Steam Controller został stworzony dla wygody podczas długich sesji grania, a rozmieszczenie jego drążków, przycisków, bumperów i spustów jest dopasowane do rąk o każdym rozmiarze.
  • Panele dotykowe - Używaj Steam Controllera do gry nawet w swoje ulubione gry dostosowane pod mysz i klawiaturę. Zwiększona precyzja i możliwość personalizacji tworzą kolejny sposób na przyjemną grę w dynamiczne FPS-y.
  • Sterowanie ruchem - Celuj z większą naturalnością dzięki żyroskopowi, drążkom z dotykiem pojemnościowym oraz nowej funkcji czujnika chwytu i osiągnij jeszcze większą precyzję.
  • Przyciski chwytu - Cztery przyciski z tyłu i to ty wybierasz, jak ich używać. Wszystko to, zostawiając swoje kciuki na panelach dotykowych lub drążkach.
  • Przycisk Steam - Przycisk Steam służy jednocześnie za przycisk zasilania oraz najszybszy sposób na przejście do twojej biblioteki, sklepu, powrotu do gry, ustawień i wielu innych.
  • Menu szybkiego dostępu - Łatwo uzyskaj dostęp do powiadomień, listy znajomych, czatu Steam i wielu innych. Wciśnij i przytrzymaj, by zobaczyć poręczną listę opcji skrótów na Steam.

Kontroler został zaprojektowany z myślą o długich sesjach – jego kształt i rozmieszczenie przycisków dopasowano do różnych rozmiarów dłoni, a waga (292 g) i wyważenie sprawiają, że pad ma być wygodny zarówno podczas siedzenia przy biurku, jak i leżenia na kanapie. Łączność zapewnia Bluetooth (5.0 lub nowszy) oraz możliwość gry przez kabel USB-C.

Steam Controller - specyfikacja techniczna

Sterowanie i wprowadzanie danych

  • Elementy kontrolera - Przyciski A B X Y, Pad kierunkowy, Spusty analogowe L i R, Bumpery L i R, Przyciski Widok i Menu, Przyciski Steam i szybkiego dostępu, 4 przypisywalne przyciski na chwytach
  • Drążki - Dwa pełnowymiarowe magnetyczne drążki (TMR) z dotykiem pojemnościowym
  • Drgania - 4 silniczki dla drgań. 2 silniczki LRA umieszczone w panelach dotykowych dla uzyskania drgań o wysokiej dokładności. 2 silniczki LRA o dużej mocy umieszczone w chwytach dla uzyskania drgań o wysokiej dokładności, w tym wibracji.
  • Panele dotykowe - Dwa kwadratowe panele dotykowe o boku 34,5 mm z drganiami haptycznymi. Wykrywające nacisk dla konfigurowalnej siły kliknięcia 
  • Żyroskop - 6-osiowe IMU
  • Czujnik chwytu - 2 obszary pojemnościowe wzdłuż tyłu chwytów Steam Controllera

Łączność

  • Steam Controller Puck - Połączenie bezprzewodowe na paśmie 2,4 GHz. Opóźnienie ~8 ms dla pełnej obustronnej transmisji, częstotliwość raportowania 4 ms (mierzone na dystanie 5 m). Do 4 Steam Controllerów na 1 Steam Controller Puck. Steam Controller Puck łączy się z komputerem przez USB-C
  • Bluetooth - Bluetooth przynajmniej w wersji 4.2, zalecana 5.0 lub nowsza
  • USB - Rozgrywka przez kabel USB-C

Zasilanie

  • Ładowanie - Interfejs ładowania Steam Controller Pucka. Złącze USB-C
  • Akumulator - Akumulator litowo-jonowy o pojemności 8,39 Wh. Ponad 35 godzin rozgrywki. Żywotność akumulatora przy śledzonej rozgrywce ze Steam Frame jest zmniejszona.

Wymiary i waga

Wymiary

  • Steam Controller: 111 mm × 159 mm x 57 mm
  • Steam Controller Puck: 50 mm × 28 mm × 9 mm

Waga

  • Steam Controller: 292 g
  • Steam Controller Puck: 16 g

Steam Controller trafi na rynek na początku 2026 roku wraz z resztą nowej linii sprzętów Valve.

Źródło: Valve

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper