Assassin's Creed Mirage: Valley of Memory z masą nowości! Ubisoft prezentuje szczegóły darmowego dodatku
Ubisoft przygotowuje graczy na premierę Assassin's Creed Mirage: Valley of Memory. Rozszerzenie zostanie wydane w przyszłym tygodniu.
Ubisoft szykuje dla fanów Assassin’s Creed wyjątkowy prezent. Assassin’s Creed Mirage: Valley of Memory to duże, darmowe rozszerzenie, które zadebiutuje 18 listopada i zaoferuje ponad sześć godzin nowej zawartości. Akcja dodatku rozgrywa się przed finałem głównej przygody, a Basim wyruszy do tajemniczej doliny AlUla, gdy dowiaduje się, że jego zaginiony ojciec może wciąż żyć. W trakcie wyprawy protagonista odkrywa, że region został opanowany przez niebezpieczny gang rabusiów, a jego ojciec zniknął bez śladu.
To jednak dopiero początek. Ubisoft przygotował także dużą aktualizację dla głównej gry, która wprowadza szereg nowości i zmian w rozgrywce. Wszystkie nowe funkcje dostępne będą zarówno w podstawowej wersji Mirage, jak i w dodatku Valley of Memory.
Powracające misje i nowe wyzwania w Animusie
Największą nowością są powtarzalne misje Animusa. Od teraz wszystkie zadania typu black box i kontrakty można rozgrywać ponownie po ich ukończeniu. Każda z tych misji zaoferuje unikalne wyzwania, np. eliminację jedynie głównego celu, unikanie wykrycia czy zakaz używania Eagle Vision w określonym czasie.
Za realizację wyzwań gracze otrzymają nagrody w postaci modyfikacji Animusa, które zapewniają specjalne bonusy, takie jak automatyczne uzupełnianie narzędzi czy samoczynne odnawianie Paska Skupienia Asasyna. Modyfikacje te można aktywować w trakcie powtórek misji lub w trybie Nowa Gra+.
Nowe możliwości parkouru i tryb Free Jump
Ubisoft usprawnił również system poruszania się po dachach Bagdadu. Gracze zyskają opcję Free Jump, pozwalającą ręcznie inicjować skoki i łączyć je w dowolne sekwencje – coś, co wcześniej było niemożliwe.
Pojawi się też nowy, opcjonalny układ sterowania „Modern”, który ułatwia płynne wykonywanie akrobacji, oraz tryb Side/Back Ejects „Free”, pozwalający Basimowi wykonywać boczne i tylne odskoki nawet bez widocznego punktu zaczepienia (dla fanów pełnej swobody ruchu).
Ubisoft zapowiada, że zmiany w parkourze mają znacząco poprawić płynność i kreatywność poruszania się, czyniąc grę bliższą klasycznym odsłonom serii.
Nowe umiejętności i ulepszenia narzędzi
W drzewku rozwoju Basima pojawi się nowa umiejętność Engineer 2, która pozwoli aktywować wszystkie ulepszenia poziomu 1, a także nowe modyfikacje poziomu 3 dla każdego narzędzia:
- Noże do rzucania – zyskują efekt wybuchowy,
- Bomba dymna – staje się żrącym ładunkiem, który rozpuszcza ciała wrogów,
- Dmuchawka (Blowdart) – przebija nawet ciężkozbrojnych przeciwników,
- Wabik (Noisemaker) – potrafi usypiać przeciwników w swoim zasięgu,
- Pułapka (Trap) – zmusza ofiary do wpadania w szał berserkera i atakowania własnych towarzyszy.
Nowe poziomy trudności i tryb permadeath
Ubisoft rozbudowuje także system trudności, dodając dwa nowe poziomy:
- Hardened Assassin – wariant standardowy, lecz z przeciwnikami o zwiększonej obronie,
- Ultimate Assassin – najwyższy poziom trudności, przeznaczony dla najbardziej doświadczonych graczy.
Łącznie w grze znajdzie się pięć predefiniowanych poziomów trudności, a gracze będą mogli dodatkowo modyfikować ustawienia pod własny styl. Dostępny jest też tryb permadeath, w którym śmierć oznacza konieczność rozpoczęcia gry od początku. Ukończenie tego trybu na poziomie Hardened Assassin odblokuje barwę kostiumu Obsidian Rayhan, a zwycięstwo na Ultimate Assassin nagrodzi talizmanem Skull Emblem.
Nowe rozszerzenie Assassin’s Creed Mirage: Valley of Memory trafi do wszystkich graczy całkowicie za darmo już 18 listopada, oferując najlepszy powód, by ponownie wkroczyć do Bagdadu i odkryć nieznany rozdział historii Basima.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Assassin's Creed Mirage.