Battlefield 6 ze ZNAKOMITYM pierwszym miesiącem. Szacowany po kilku tygodniach wynik zwala z nóg

Gry
472V
Battlefield 6 kampania
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 17:25
PS5 XSX|S PC

Mija miesiąc od premiery Battlefield 6 i pod kątem sprzedaży nie ma wątpliwości, że była ona wielce udana. Co jednak ważne i nieco zaskakujące, z biegiem czasu tendencja nie była spadkowa a wzrostowa i to znacznie. Według najnowszych doniesień, Battlefield 6 osiągnął ważny kamień milowy pod kątem liczby sprzedanych kopii.

Już za kilka dni minie równy miesiąc od debiutu Battlefielda 6. Dziś już nie jest tajemnicą, że początkowy wynik pozwolił tytułowi zapisać się w historii serii złotymi zgłoskami. Oczywiście, niewątpliwie był to efekt wielkiego oczekiwania i sporych nadziei związanych z nową odsłoną szykowaną przez kilka ostatnich lat. Jednak nawet gdy okres miodowy minął i na jaw wyszły pewne problemy wieku dziecięcego, zainteresowanie nie spadło. Wręcz przeciwnie, wygląda na to, że Battlefield 6 wyraźnie poprawił swój początkowy rezultat. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Kilka dni temu na Gamesindustry.biz pojawił się artykuł, w którym analityk Rhys Elliott z Alinea Analytics ujawnił, że według najnowszych badań firmy, Battlefield 6 sprzedał się już w ponad 10 milionach egzemplarzy. Z raportu wynika również, że największą popularnością BF6 cieszy się wśród graczy komputerowych. Jednak to nie znaczy, że użytkownicy konsol nie sięgnęli po strzelankę od Battlefield Studios. 

W najnowszym poście dotyczącym sprzedaży gier na PlayStation 5 Rhys Elliott napisał, że Battlefield 6 był najchętniej kupowaną grą na konsolę Sony w ubiegłym miesiącu. Według szacunków, na PS5 sprzedało się 3.2 miliona sztuk.

Battlefield 6 sprzedażowy numer 1 na PS5
resize icon

Analityk nie ma wątpliwości, że premiera Battlefield REDSEC pomogła utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie graczy, które zaczęło spadać po dwóch tygodniach od debiutu podstawowej gry.

Battlefield RedSEC zaangażowanie graczy
resize icon

Jednak co ważne, mimo tych imponujących wyników, Rhys Elliot uważa, że w ogólnym rozrachunku, najnowszy Battlefield nie będzie mógł cieszyć się większą popularnością niż Call of Duty: Black Ops 7, choć aktualnie w przedsprzedaży nabyto 200 tysięcy sztuk, co daje 173 miejsce w rankingu najchętniej dodawanych gier do listy życzeń. Chociaż nadchodząca propozycja od Treyarch nie jest najbardziej wyczekiwaną częścią serii, ma oddaną bazę fanów, które zarówno na konsolach, jak i na komputerach jest większa. 

Call of Duty ma oddaną globalną publiczność na konsolach i PC – w tym mniej wymagających graczy – która co roku kupuje grę z przyzwyczajenia i z lojalności wobec marki.

Słowa Elliota potwierdzają dane od Video Game Insights. Otóż mimo tego, że pełne informacje na temat sprzedaży kolejnych odsłon CoDa nie są dostępne, gdyż są one na platformach, które nie udostępniają statystyk, a do tego na PC jest hub zrzeszający wszystkich pecetowych fanów serii niezależnie od tego, w którą odsłonę grają, na samym Steamie Call of Duty ma dwa razy więcej fanów niż Battlefield 6.

Baza graczy okazjonalnych przyćmiewa tę w Battlefield, a integracja z Warzone gwarantuje, że miliony graczy są stale narażone na marketing, promocje w grze i powiązania społecznościowe, które przekładają uwagę na zakupy. Nawet jeśli Black Ops 7 wydaje się nam i mediom-entuzjastom mniej ekscytujące, sam zasięg ekosystemu CoD – poprzez wzajemną promocję, partnerstwa platformowe i cykle tworzenia treści – gwarantuje ogromną sprzedaż po premierze gry.

Call of Duty players Alinea
resize icon

Battlefield 6 Steam players Alinea
resize icon

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 6.

Źródło: Insider-Gaming / Gamesindustry.biz / Alinea Analytics

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper