PS5 Pro w końcu oferuje oczekiwaną rozgrywkę w hicie. PlayStation 5 oferuje teraz najlepszy gameplay

Gry
1635V
PS5 Pro
AlbertWokulski | Dzisiaj, 07:50
PS5 XSX|S PC

PS5 Pro oferuje wielką moc i gigantyczny potencjał, ale twórcy muszą wykorzystać możliwości tytułów. 

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wreszcie działa tak, jak oczekiwali gracze. Konami opublikowało dużą aktualizację, która znacząco poprawia wydajność gry na PlayStation 5 Pro. Po miesiącach narzekań na nierówną płynność i spadki klatek, najnowszy patch rozwiązuje kluczowe problemy, które zaskakująco sprawiały, że wersja na PS5 Pro radziła sobie gorzej niż podstawowa edycja konsoli.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak wynika z najnowszej analizy Digital Foundry, aktualizacja 1.21 wprowadziła szereg poprawek technicznych i długo oczekiwany tryb wydajności (Performance Mode). Dzięki niemu gra działa teraz znacznie stabilniej, osiągając średnio 5-10 klatek więcej na sekundę niż wcześniej, a w wymagających lokacjach nawet do 15 FPS więcej. W testach redakcji płynność utrzymuje się teraz blisko 60 kl./s, co czyni z wersji PS5 Pro najbardziej dopracowaną odsłonę remake’u.

Aktualizacja dodaje również dwa tryby graficzne: Quality i Performance. Pierwszy zachowuje maksymalne ustawienia wizualne, natomiast drugi obniża wybrane detale, by zapewnić płynniejszą rozgrywkę. Digital Foundry podkreśla, że poprawiono również stabilność - teraz gra działa płynnie nawet bez wsparcia VRR, co wcześniej było niemal koniecznością.

Nie wszystko jednak udało się naprawić. Dziennikarze zauważyli, że w momentach intensywnej walki lub alarmów wrogów nadal występują spadki do 40-45 FPS, spowodowane ograniczeniami procesora. Gdy AI zaczyna działać, od razu widać wpływ na wydajność - to klasyczny problem z CPU” - wyjaśnił John Linneman z Digital Foundry. Eksperci sugerują, że Konami mogłoby dodać tryb 120 Hz lub opcjonalne blokady 30 FPS, by jeszcze lepiej zoptymalizować grę.

Pod względem grafiki różnice między trybami są zauważalne - w Performance Mode ograniczono ambient occlusion i global illumination, a obraz bywa nieco miększy ze względu na użycie technologii PSSR upscaling. To jednak kompromis, który w pełni rekompensuje znacznie lepsza płynność.

Aktualizacja przynosi także nowości na PC - między innymi obsługę ultrapanoramicznych ekranów (21:9), choć przerywniki filmowe nadal są w formacie 16:9. Nawet podstawowa wersja PS5 zyskała delikatne usprawnienia - poprawiono migotanie oświetlenia i zwiększono średnią płynność o kilka klatek.

Źródło: twistedvoxel

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper