Max Payne 1&2 Remake z premierą w 2026? Remedy notuje straty, ale ma plan na odbicie w niedalekiej przyszłości
Najnowsze sprawozdanie finansowe Remedy Entertainment potwierdza, że 2025 rok nie należy do najłatwiejszych dla twórców takich gier jak Alan Wake 2 czy Control. Dlatego obecnie najważniejszym dla nich tytułem ma być teraz Max Payne 1&2 Remake.
Fińska ekipa przeszła ostatnio sporą zmianę, gdyż prezes Tero Virtala zdecydował się ustąpić ze swojego stanowiska. Jednak mimo iż poszukiwania jego pełnoprawnego następcy trwają, tymczasowy następca Markus Mäki miał już okazję się wykazać.
Remedy Entertainment opublikowało raport finansowy za ostatnie miesiące (styczeń - wrzesień 2025), które nie były najłatwiejsze dla fińskiego przedsiębiorstwa. W porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, firma odnotowała znaczące spadki m.in. w przychodach (z 17,9 mln euro do 12,2 mln). Jednak wygląda na to, że w najbliższej przyszłości remedium na problemy studia będzie powstająca nowa wersja pierwszych odsłon serii, która lata temu zapewniła mu szeroką rozpoznawalność.
Od dłuższego czasu wiadomo, że Max Payne Remake i Control 2 to tytuły, które są od dłuższego czasu w fazie pełnej produkcji. Chociaż współzałożyciel Remedy i obecny dyrektor generalny nie ukrywa rozczarowania obecną sytuacją, na którą wpływ miał m.in. nieudany debiut FBC: Firebreak i późniejsza niesatysfakcjonująca sprzedaż (która się poprawiła dzięki umieszczeniu gry w abonamentach Xbox Game Pass i PlayStation Plus oraz wypuszczeniu gry w Chinach), wierzy, że firma może stanąć na nogi dzięki wypuszczaniu hitowych produkcji, które będą cieszyć się uznaniem graczy i dzięki sprawdzonej formule odniosą komercyjny sukces.
Moim bezpośrednim celem jest zapewnienie naszej wydajności komercyjnej obok pomyślnej realizacji projektów deweloperskich. Wymaga to lepszej koordynacji w studiu w połączeniu z koncentracją na graczach i wymaganiach rynku. Branża gier wciąż opiera się na hitach, a nasz powrót do rentowności można najlepiej osiągnąć, dostarczając świetne, wyróżniające się i komercyjnie udane gry wideo, które gracze pokochają.
Większość naszych wysiłków koncentruje się na pracy nad naszymi ugruntowanymi franczyzami — Control i Alan Wake — w które nadal inwestujemy i które rozszerzamy na inne media w ramach naszej długoterminowej strategii. Ponadto skupiamy się na remake'u Max Payne 1&2 z Rockstar Games. Ostrożnie równoważąc ryzyko produktu, musimy również zachować zdolność do tworzenia nowych doświadczeń dla naszych odbiorców, tak jak robiliśmy to przez ostatnie 30 lat.
Nie jesteśmy zadowoleni z naszych ostatnich wyników finansowych, ale pozostajemy pewni naszej zdolności do tworzenia wspaniałych gier wideo, które rezonują z graczami i które odnoszą komercyjny sukces, prowadząc nas z powrotem do rentowności.
Co ważne, Markus Mäki nie tylko potwierdził, że Max Payne 1&2 Remake jest priorytetowym projektem, ale też dał do zrozumienia, że dzięki niemu studio może w niedalekiej przyszłości znów notować zyski i polepszyć swoją reputację.
Do roku 2030 naszym celem jest stać się wysoko cenionym studiem kreatywnym o zrównoważonym, znaczącym sukcesie komercyjnym. Postawiliśmy sobie następujące cele finansowe:
- Podwojenie przychodów z 2024 roku do 2027 roku, z kontynuacją wzrostu po osiągnięciu tego kamienia milowego.
- Marża EBITDA na poziomie 30% do 2027 roku i utrzymanie tego minimalnego poziomu przez cały okres obowiązywania strategii.
W sieci już się pojawiły spekulacje, że to może oznaczać, że Max Payne 1&2 Remake może się ukazać w przyszłym roku. Świadczyć ma o tym fakt, iż tytuł znajduje się w pełnej produkcji od 15 miesięcy, a według deklaracji sprzed kilku lat Remedy potrzebuje 1-2 lat na przejście do fazy beta testów.
Ponadto studio ujawniło, że pracuje już nad kolejną, niezapowiedzianą jeszcze grą, która jest na etapie weryfikacji pomysłu.