Microsoftu chce być „wszędzie, na każdej platformie”. CEO mówi o next-genowej konsoli bez wzmianki o Xboksie

Gry
2282V
PlayStation Xbox
AlbertWokulski | Dzisiaj, 07:30
PS5 XSX|S NS2 PC

Satya Nadella udzielił długiej wypowiedzi na temat next-genowych planów Microsoftu dotyczących gamingu, ale... w całej, zaskakująco długiej wypowiedzi, nie pada nawet jeden raz słowo „Xbox”.

Gracze mogą mieć pewność, że Microsoft rozwija next-genową konsolę, jednak coraz częściej pojawia się pytanie – czy w ogóle będzie to jeszcze Xbox? Wśród fanów firmy pojawiło się sporo spekulacji po ostatnich słowach prezesa korporacji, który przedstawił wizję przyszłości gamingu, ale ani razu nie wspomniał o samej marce Xbox.

Dalsza część tekstu pod wideo

Satya Nadella, CEO Microsoftu, udzielił obszernego wywiadu redakcji TBPN, w którym opowiadał o strategii firmy wobec gier nowej generacji. Co zaskakujące... w całej wypowiedzi nie padło ani jedno słowo „Xbox”, mimo że rozmowa dotyczyła właśnie przyszłego sprzętu i planów rozwoju.

Pamiętajcie, że największym biznesem związanym z grami jest biznes związany z systemem Windows – dla nas są to gry na Windowsie. Steam zbudował na tym ogromny rynek i odniósł w tym zakresie ogromny sukces.

Jeśli chodzi o nasze podejście do gier... po pierwsze, jesteśmy największym wydawcą po Activision [przejęcie]. Dlatego chcemy być fantastycznym wydawcą, podobnie jak w przypadku pakietu Office. Będziemy obecni wszędzie, na każdej platformie, więc chcemy mieć pewność, że niezależnie od tego, czy chodzi o komputery PC, urządzenia mobilne, chmurę czy telewizję [konsolę], gracze będą mogli cieszyć się grami w każdym miejscu.

Po drugie, chcemy również wprowadzać innowacje po stronie systemu, konsoli i komputera. To trochę zabawne, że ludzie postrzegają konsolę i komputer jako dwie różne rzeczy. Stworzyliśmy konsolę, ponieważ chcieliśmy zbudować lepszy komputer, który mógłby służyć do gier.

Szef Microsoftu dodał również, że next-genowy sprzęt ma łączyć zalety PC i konsol, co wpisuje się w najnowsze przecieki o „hybrydowym systemie” będącym skrzyżowaniem Windowsa i środowiska konsolowego. „Najlepszym sposobem na innowacje jest posiadanie dobrych marż” – stwierdził, nawiązując do raportów sugerujących, że dział Xbox otrzymał w ostatnich miesiącach ambitne cele finansowe i mocniejsze naciski na rentowność.

Nadella podkreślił też, że prawdziwą konkurencją dla gier nie jest dziś PlayStation, ale krótkie formy wideo – TikTok czy YouTube Shorts. Jego zdaniem branża musi „nieustannie ewoluować” zarówno w sposobie tworzenia, jak i dystrybucji treści. Tym samym CEO potwierdził kurs, który Microsoft realizuje od miesięcy – rezygnację z ekskluzywności i ekspansję na każdą możliwą platformę, w tym PlayStation 5.

Chciałbym więc ponownie przyjrzeć się niektórym z tych powszechnych przekonań, ale ostatecznie konsola zapewnia niezrównane wrażenia i niezrównaną wydajność, co moim zdaniem przyczynia się do rozwoju systemu. Z niecierpliwością czekam na kolejną konsolę i kolejne gry na komputery PC, ale co najważniejsze, model biznesowy gier musi obejmować również tworzenie nowych mediów interaktywnych.

W końcu konkurencją dla gier nie są inne gry, ale krótkie filmy wideo. Jeśli więc jako branża nie będziemy kontynuować innowacji, zarówno w zakresie sposobu produkcji i tego, co produkujemy, jak i naszego podejścia do dystrybucji... modelu ekonomicznego, prawda – najlepszym sposobem na innowacje jest uzyskanie dobrych marż, ponieważ w ten sposób można finansować.

Coraz więcej wskazuje na to, że kolejna „konsola” Microsoftu może nie być już klasycznym Xboksem, lecz otwartym urządzeniem łączącym świat PC i chmury. Czy to będzie rewolucja – czy początek końca marki Xbox? Odpowiedź poznamy zapewne dopiero wtedy, gdy Sony pokaże swoje PlayStation 6, a Microsoft zdecyduje, jak dokładnie zdefiniować „granie przyszłości”.

Źródło: pushsquare

Komentarze (188)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper