Nietypowa kampania marketingowa Death Stranding 2. Hideo Kojima walczy z cyfrowym światem

Gry
830V
DS2
Łukasz Musialik | Wczoraj, 15:00

Hideo Kojima, słynny twórca gier, znów zaskoczył fanów nietypową akcją promocyjną.

Na ulicach Tokio rozdawano specjalne, markowe chusteczki Death Stranding 2, w których ukryty był kod QR do tajemniczego zwiastuna gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kojima przyznał, że pomysł inspirowany był dawnymi japońskimi metodami reklamy. Rozdawanie chusteczek miało zainteresować przechodniów. Jednak rzeczywistość okazała się brutalna. 

„Prawie nikt nie chciał ich wziąć. Ludzie nawet nie patrzyli mi w oczy, niektórzy celowo omijali nas szerokim łukiem” - wyznał Kojima. Twórca powiązał fiasko akcji z pandemią i rosnącą dominacją reklamy cyfrowej. Czy przechodnie uciekali ze wstydu, czy z obojętności wobec gier? Tego nie rozstrzygnął.

Kojima porównał sytuację do słynnej wypowiedzi z 2013 roku, gdy bronił postaci Quiet. Dopiero po opublikowaniu relacji w sieci cała partia chusteczek rozeszła się błyskawicznie.

Twórca podsumował akcję: „To tradycyjny gest na przekór obecnym czasom, ale połączenie z cyfrową reklamą przyniosło lepszy efekt”. Kojima nie zwalnia tempa. Nadchodzi horror OD dla Xboxa oraz skradankowy Physint dla PlayStation.

Źródło: gamespot.com

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper