Szału nie ma. Graficzne starcie PS5 Pro z XSX w Microsoft Flight Simulator 2024

Rozpoczęły się pierwsze beta testy Microsoft Flight Simulator 2024 na PS5 i PS5 Pro. Pozwala nam to porównać jakość graficzną nowego wydania gry z XSX.
W symulatorach lotniczych jednym z najważniejszych aspektów grafiki jest duży promień rysowania obiektów, tak by możliwe było nawigowanie w terenie, podczas lotów VFR. Na tym etapie PS5 Pro niestety przegrywa z Xbox Series X w tym aspekcie.
Widać to dobrze w pierwszej minucie nagrania, które wykonał Cycu1. Tam, gdzie za Nowym Jorkiem, na odległym horyzoncie, rysowane są mniejsze miasteczka i wysokie obiekty na XSX, PS5 Pro serwuje tylko płaską teksturę podłoża.




PS5 Pro wydaje się mieć również znowu problemy z upscalingiem PSSR, który znany jest niestety ze sprawiania licznych problemów w innych grach. W 3 minucie nagrania widać sporo shimmeringu w gęstej roślinności, w wersji na PS5 Pro. Obie konsole mają przy tym problem z bardzo niską rozdzielczością tekstur gruntu.
Oczywiście to w tej chwili tylko beta testy (kilka rzeczy może się jeszcze zmienić do czasu premiery), ale jeśli ktoś liczył na wyraźne podniesienie jakości grafiki na PS5 Pro względem XSX, to raczej nic z tego nie wyjdzie i konieczny jest zakup PC.
Warto zwrócić też uwagę na masę bugów wciąż występujących w MSFS 2024 (przede wszystkim w niedopracowanym trybie Kariery i w samolotach z najdroższego wydania Aviator). Więcej na ten temat pisałem tutaj.