Apple wyśmiewa Microsoft. Wszystko przez fatalną wpadkę Windowsa

Nowa reklama Apple rozpaliła branżę!
Spot “The Underdogs: BSOD (Blue Screen of Death)” nie tylko wyśmiewa katastrofalną awarię Windows z lipca 2024 roku, ale robi to z niespotykaną dotąd przewrotnością, wyznaczając nowy kierunek w którym zmierza walka pomiędzy technologicznymi gigantami.




Zespół Apple Underdogs podczas targów przeżywa widok totalnej zapaści komputerów z systemem Windows, których ekrany zamieniają się w słynny “niebieski ekran śmierci”. To nawiązanie do aktualizacji CrowdStrike z 19 lipca 2024, która sparaliżowała aż 8,5 mln urządzeń i kosztowała firmy nawet 5,4 miliarda dolarów.
Reklama nie ogranicza się jedynie do żartów. Apple tłumaczy w sposób techniczny, dlaczego Mac uniknął problemów oraz w jaki sposób najważniejsze części systemu są chronione przed zewnętrznym kodem i złośliwymi aplikacjami.
Branża komentuje spot z mieszanymi odczuciami. Część ekspertów docenia produkcję, a inni krytykują ją argumentując, że wina leży po stronie firmy zewnętrznej. Microsoft wprowadził już nowe zabezpieczenia, a nieuczciwym jest zrzucanie całości winy na Windows.
Niemniej spot to jasny sygnał, że Apple chce zdobyć zaufanie klientów biznesowych po historycznym chaosie w IT. Zresztą zobaczcie i oceńcie sami.