Spotify łączy siły z ChatemGPT. Wszystko dla dobra użytkowników!

Spotify wchodzi w nowy etap personalizacji. Platforma streamingowa ogłosiła dziś partnerstwo z ChatGPT, dzięki któremu użytkownicy będą mogli korzystać z pomocy sztucznej inteligencji przy odkrywaniu muzyki, tworzeniu playlist i znajdowaniu ciekawych podcastów.
Od 6 października użytkownicy Spotify – zarówno darmowej, jak i płatnej wersji serwisu – mogą połączyć swoje konta z ChatGPT, by uzyskać bardziej spersonalizowane rekomendacje. Wystarczy zapytać: „Zrób playlistę z moimi ulubionymi latynoskimi artystami” albo „Jakie podcasty warto posłuchać, jeśli interesuję się nauką i innowacjami?”, a asystent AI dobierze propozycje na podstawie historii odsłuchań i muzyczne preferencje.
Spotify zapewnia, że żadna treść audio ani wideo nie będzie udostępniana OpenAI w celach szkoleniowych. Integracja z ChatGPT jest w pełni opcjonalna, a użytkownicy w każdej chwili mogą ją wyłączyć. Firma podkreśla też, że rozwój sztucznej inteligencji nie zastąpi ludzkich kuratorów, lecz ma uzupełniać ich pracę.




Naszą wizją zawsze było to, by Spotify było wszędzie tam, gdzie są nasi użytkownicy
– powiedział Sten Garmark, wiceprezes ds. doświadczeń konsumenckich w Spotify.
Dzięki ChatowiGPT umożliwiamy im odkrywanie muzyki w sposób bardziej naturalny i rozmowny – dokładnie wtedy, gdy pojawia się inspiracja.
To kolejne AI-partnerstwo Spotify po współpracy z firmą ElevenLabs nad audiobookami czy ostatnich działaniach przeciwko fałszywym treściom generowanym przez sztuczną inteligencję.
Nowa funkcja ma nie tylko usprawnić korzystanie z platformy, ale też pokazać, że przyszłość muzyki coraz mocniej splata się z technologią konwersacyjnej AI.