Na PS4 i XOne wciąż wychodzą nowości AAA. Graficzne starcie dwóch generacji

Activision, w przeciwieństwie do EA, nie porzuca starej generacji konsol w nowej odsłonie swojej flagowej strzelanki.
Call of Duty: Black Ops 7 zadziała 14 listopada również na PS4 i XOne, a więc na starej generacji konsol. Na tym polu Activision ma więc komercyjną przewagę nad EA, które zaproponuje Battlefield 6 tylko na PC, PS5 i XSX. Wbrew pozorom, jest nadal sporo graczy, którym do zabawy wystarcza PS4/XOne i pewnie właśnie ten czynnik zadecyduje o wysokiej sprzedaży Black Ops 7.
Redakcja ElAnalistaDeBits już sprawdziła, jak Call of Duty: Black Ops 7 wypada na porównaniu między starą a aktualną generacją. Zestawienie parametrów graficznych nie jest oczywiście zbyt przyjemne dla posiadaczy PS4. Gra na starej konsoli Sony oferuje znacznie niższą i szczerze mówiąc trudną do zaakceptowania rozdzielczość natywną. Mam wrażenie, że PS4 stać na więcej, ale deweloperzy nie przykładają już chyba większej uwagi do tego, jak Black Ops prezentuje się na poprzedniej generacji.




ElAnalistaDeBits stwierdza, że cięcia wizualne w Black Ops 7 na PS4 są jeszcze wyraźniejsze niż te zastosowane poprzednio w Black Ops 6. Oprócz bardzo niskiej rozdzielczości natywnej, gra na PS4 serwuje znacznie prostsze cieniowanie, tekstury, LOD. W kilku sytuacjach lokacje na PS4 wyglądają prawie jak wyjęte z zupełnie innej gry.
Jak wygląda sytuacja z frameratem? Tutaj też nie jest zbyt dobrze (choć mogło być gorzej), bo PS4 cały czas gubi klatki z zadanego poziomu 60 fps. Podczas walk animacja utrzymuje się na poziomie ok. 50-55 fps, podczas gdy PS5 nie ma problemów z utrzymywaniem idealnego 60 fps.