AMD dorzuca „Fast Motion Response” do AFMF 2.1 – lepsze generowanie klatek w dynamicznych scenach

Technologie
216V
AMD logo
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 14:45

AMD rozszerza możliwości AFMF 2.1 (Fluid Motion Frames) o funkcję Fast Motion Response, która ma poprawiać działanie generowania klatek w dynamicznych ujęciach. Nowości nie znajdziemy jeszcze w standardowym pakiecie AMD Software: Adrenalin Edition, ale pojawia się ona po instalacji PyTorch on Windows Preview w wersji 25.20.01.14 (obsługiwane karty Radeon RX 7000 i RX 9000).

W typowej instalacji Adrenalin 25.9.2 użytkownik widzi dwie pozycje dla AFMF: Search Mode i Performance Mode. Po dołożeniu PyTorch Preview pojawia się przełącznik Fast Motion Response z dwoma ustawieniami: Repeat Frame oraz Blended Frame. Opis wyjaśnia to wprost: można dostosować reakcję AFMF na szybki ruch tak, by „powtórzyć ostatnią klatkę” (utrzymując wyższą jakość obrazu) albo „zblendować” klatki dla płynniejszego odbioru ruchu.

Dalsza część tekstu pod wideo

W praktyce Repeat Frame ma ograniczać artefakty typowe dla agresywnej interpolacji (np. smużenie, ghosting), bo zamiast tworzyć niepewną klatkę - powtarza poprzednią. Blended Frame miesza dwie klatki, żeby oszacować brakujący ruch i wizualnie wygładzić animację. Może to jednak wprowadzić lekki blur w bardzo szybkich scenach. To inny mechanizm niż dotychczasowe Search/Performance Mode – te potrafiły po prostu wyłączyć generowanie klatek przy zbyt gwałtownym ruchu, co rozwiązywało problem stabilności, ale kosztem płynności. Fast Motion Response rozwiązuje ten problem.

AMD frame gen
resize icon

AMD nie opisało szerzej zmian w oficjalnych notach do wersji Preview, ale kierunek jest oczywisty. Firmie zależy, żeby usprawnić generowanie klatek wtedy, gdy dotąd bywało najmniej przewidywalne - w dynamicznych fragmentach gier. Na razie to funkcja „dla chętnych” (Preview + wybrane Radeony), więc warto poczekać na szersze testy i włączenie opcji do regularnych sterowników. Jeśli jednak gracie w tytuły, które często „gubią” AFMF przy szybkim ruchu kamery, Fast Motion Response może okazać się właśnie tym brakującym przełącznikiem.

Dobrze, że AMD cały czas pracuje nad usprawnieniami. Osobiście mocno trzymam za nich kciuki. 

Źródło: WCCFTech

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper