Pragmata z nowymi szczegółami. Capcom zaskoczony, jak bardzo temat stał się aktualny

Gry
307V
pragmata
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 17:30
PS5 XSX|S PC

Capcom od wielu lat pracuje nad grą Pragmata, której fabuła koncentruje się wokół zbuntowanej sztucznej inteligencji (AI) na Księżycu.

Choć premiera gry planowana jest na 2026 rok, twórcy przyznają, że temat, który miał być futurystyczny, stał się niespodziewanie aktualny.

Dalsza część tekstu pod wideo

W rozmowie z IGN na targach Tokyo Game Show 2025, reżyser gry, Cho Yonghee, i producent, Naoto Oyama, wyjaśnili, że pomysł AI jako głównego antagonisty pojawił się później. 

Żaden z członków zespołu Capcom nie spodziewał się, że rola sztucznej inteligencji w świecie rzeczywistym rozwinie się tak szybko i stanie się tak istotna, gdy gra w końcu trafi na rynek (po uwzględnieniu opóźnień).

Producent Naoto Oyama stwierdził, że Capcom nie mógł przewidzieć, iż AI stanie się tak ważnym tematem, jakim jest obecnie. Twórcy przyznają, że ich gra, osadzona w bliskiej przyszłości, została prześcignięta przez teraźniejszość. A sam Yonghee przyznał, że przyszłość nadeszła bliżej, niż Capcom się spodziewał.

Capcom potwierdził jednak, że ten szybki rozwój AI w świecie rzeczywistym nie zmienił kierunku artystycznego ani fabularnego Pragmaty. Produkcja miała już wytyczony kurs i nie mogła zostać zmieniona od tak.

Będziemy musieli poczekać do 2026 roku, aby zobaczyć, czy wizja AI w Pragmata, która zagraża głównym bohaterom, człowiekowi Hugh i androidowi Dianie, zdoła wciągnąć graczy. 

Źródło: IGN

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper