Ghost of Yotei porównany z Assassin’s Creed Shadows. Hit PlayStation zapewnia nową jakość?

Już w tym tygodniu fani PlayStation będą mogli zapoznać się z Ghost of Yotei. Oczekiwana gra PlayStation rozgrywa się w Japonii, więc pojawiło się interesujące porównanie z Assassin’s Creed Shadows.
Fani PlayStation mogą szykować się na długo wyczekiwaną premierę Ghost of Yotei. Gra zbiera bardzo dobre oceny i już teraz mówi się o niej jako o jednym z najlepszych tytułów 2025 roku. Atmosfera, dopracowana oprawa audiowizualna oraz płynny system walki sprawiają, że Sony ma w rękach kolejny wielki hit, który podbije serca graczy na całym świecie.
ElAnalistaDeBits przygotował jednak interesujące porównanie, zestawiając Ghost of Yotei z innym głośnym tytułem rozgrywającym się w Japonii – Assassin’s Creed Shadows od Ubisoftu. Materiał jest wyjątkowo szczegółowy i skupia się na wielu elementach technicznych oraz wizualnych, takich jak modele postaci, cykl dnia i nocy, wygląd chmur, fizyka wody, śnieg, destrukcja otoczenia, tekstury, detale krwi czy nawet błoto. Analiza objęła również fizykę ubrań, roślinność, oświetlenie oraz tak istotne aspekty jak system walki czy animacje wspinaczki.




To zestawienie jest szczególnie ciekawe, ponieważ porównuje dwie gry w otwartym świecie, osadzone w Japonii, ale podchodzące do tematu w nieco odmienny sposób. Ghost of Yotei stawia mocny akcent na atmosferę, filmową jakość i precyzję starć, natomiast Assassin’s Creed Shadows, zgodnie z tradycją serii, rozwija świat bardziej pod kątem detali historycznych i szerokiej skali odwzorowania otoczenia.
Wnioski? Jedni gracze docenią artystyczne podejście i next-genowy klimat Ghost of Yotei, inni zwrócą uwagę na bogactwo szczegółów w Assassin’s Creed Shadows. W obu przypadkach widać, że japońskie realia stają się inspiracją dla twórców największych produkcji.